VW stahuje tisíce aut do servisu

07. července 2004, 00:00 - Erich Handl
07. července 2004, 00:00

Passaty mají špatně utažený šroubNejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Passaty mají špatně utažený šroub

Nejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Po celé Evropě stahuje Volkswagen do dílen 33 tisíc passatů vyrobených mezi srpnem a listopadem loňského roku. Převážná část z nich jezdí v Německu, v České republice se akce týká sto padesáti vozů. Příčina selhání vozu je přitom kuriózní – kvůli špatně nastavenému počtu otáček automatického šroubováku na výrobní lince mají konstruktéři obavy, že zadní upevňovací šroub uložení pravého tlumiče není dost utažený.

Nebezpečí prý nehrozí

„Závadu jsme zjistili v rámci nepřetržitého sledování kvality u vozidel, která jsou již v provozu. Může ji indikovat klepání z prostoru zadní nápravy,“ řekl Profitu mluvčí značky Jan Klíma. „V důsledku chybného počtu otáček montážní jednotky na výrobní lince nemusí být šroub správně dotažen.“Podle Klímy nehrozí cestujícím v autě žádné nebezpečí. Proto také wolfsburská automobilka nenazývá akci „recall“, jak bývá zvykem u podobných událostí. Majitelé dotčených vozů budou vyzváni k návštěvě servisu, kde bude provedena zhruba hodinová kontrola jejich vozidla. Volkswagen za ni nebude účtovat, včetně potřebných opravárenských prací, žádné peníze.

Oblíben v byznyse

Passat je klasický manažerský a podnikatelský vůz střední třídy. Jeho první generace vzešla na jaře 1973 z koncernové spolupráce a byl rodným bratrem jen o rok staršího Audi 80. Na rozdíl od klasičtěji střižené „osmdesátky“ se stupňovitou zádí se Passat mohl pochlubit módní splývavou zadní částí, jejíž čisté a elegantní tvary navrhl italský stylista Giorgio Giugiaro, šéf turínské firmy Ital Design Zajímavostí je, že pozdější Passat Variant jako první sériový automobil na světě dostal do vínku palivovou nádrž z plastů. Současný typ je už šestou generací modelu, na silnicích jezdí od roku 2000.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít