VW Passat bude větší a sportovnější

10. ledna 2005, 00:00 - (tj)
10. ledna 2005, 00:00

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto.

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto. Nová verze překvapí zejména orientací na dynamičtější vzhled, která dává vozu sportovnější vizáž. VELKÉ ZMĚNY POD KAPOTOU Doslova revoluční změnu přináší nový passat při pohledu pod kapotu. Motory už totiž nejsou uloženy podélně jako u odcházející generace, ale napříč. Základním motorem je starší zážehová jednotka 1.6 MPI s výkonem 75 kW následovaná dalšími čtyřválcovými zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu FSI o objemu 1,6 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 koní, 110 kW/150 koní a 147 kW/200 koní. V posledním čtvrtletí letošního roku završí nabídku zážehových motorů šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k). Vznětové motory reprezentují obvyklé modely 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/ /103 kW. Novinkou bude motor s výkonem 125 kW a zatím neznámým objemem. Převodovka může být šestistupňová automatická, u dvojice silnějších turbodieselů TDI i dvouspojková DSG. Postupně se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol. VÝBAVA NAVÍC N ový Passat nabízí také některé prvky, které jsou obvyklé až u vyšších tříd. Jedná se například o elektronickou parkovací brzdu, díky které klasickou páku brzdy nahradí jednoduché tlačítko. Brzda bude pomáhat například při rozjezdu do kopce nebo při stání v kopci na semaforu. N ově se v passatu objeví také ovládání dveřních zámků bez použití klíčků, startování motoru tlačítkem, tempomat s možností automatického udržování vzdálenosti či technologie Bluetooth propojující mobilní telefon se systémy vozu a dvouzónová bezprůvanová klimatizace. Na českém trhu bude vůz k dispozici letos v dubnu. VÍCE MÍSTA**

Nový model je oproti svému předchůdci větší snad ve všech rozměrech. Zavazadlový prostor nyní nabízí maximální objem 565 litrů (+90 litrů).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít