Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Co budou mít z rekordní pokuty Volkswagenu klienti? Zřejmě nic

14. června, 17:13  -  frn
14. června, 17:13

Co přinese rekordní pokuta udělená v Německu pro koncern Volkswagen pro klienty vozů s naftovými motory, kterých se aféra s manipulacemi výfukových plynů týká? Předseda německého svazu spotřebitelů je skeptický.

Pokuta ve výši jedné miliardy eur (25,7 miliardy korun), kterou udělila prokuratura v německém Braunschweigu automobilovému koncernu Volkswagen kvůli pochybením při dohledu nad činností divize pro vývoj motorů, je svého druhu nejvyšší v německé historii.

Jaký to ale bude mít vliv na evropské klienty, kteří si koupili automobil, jehož software upravuje hodnoty emisí při měření, je sporné. V roce 2015 koncern VW přiznal, že se manipulace týkají 10,7 milionu vozů (z toho 1,2 milionu vozů Škoda), které se vyrobily v letech 2007 až 2015.

Udělení pokuty sice obhájci spotřebitelů hodnotí kladně, mimo jiné i proto, že automobilka VW přiznala svůj díl odpovědnosti, pro evropské majitele dotčených vozů z toho ale žádné odškodnění neplyne.

„V zásadě vítáme, že byl firmě Volkswagen konečně za podvod vystaven účet,“ reagoval na udělení vysoké pokuty ředitel německého svazu pro ochranu spotřebitelů Klaus Müller. Na druhou stranu pro poškozené zákazníky se tím nic nemění. „Ti zůstávají se svou škodou stále osamoceni,“ dodal.


Hamburk zakázal vjezd dieselům, které nesplňují Euro 6:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník


Podle Müllera by měl být zřízen fond pro tyto klienty, kteří by měli mít nárok na dodatečnou úpravu vznětového motoru, aby jejich auta splňovala limity pro vjezd do německých měst. Nejen na upravení softwaru.

Pokuta má být zaplacena do šesti týdnů spolkové zemi Dolní Sasko, kde má koncern sídlo ve městě Wolfsburg. Tato německá země má v automobilce pětinový podíl v kmenových akciích s hlasovacím právem.


Výročí koncernu VW, u založení byl Hitler:


Volkswagen pokutu přijal s tím, že se proti jejímu udělení nebude odvolávat. Koncern doufá, že jeho postup bude mít významný pozitivní dopad na další řízení v Evropě proti VW a jeho přidruženým společnostem.

V Braunschweigu probíhají další soudní spory. Manažeři automobilky čelí obvinění s manipulací trhu a také podezření z podvodu. Další spor o náhradu škody vedou investoři u soudu ve Stuttgartu, kde sídlí společnost Porsche SE, jež ovládá většinu kmenových akcií VW. Vedou se také spory s majiteli aut Volkswagen, kteří je chtějí vrátit.

Skandál s naftovými motory dosud podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung automobilku vyšel na 25 miliard eur (643 miliard korun). Ve Spojených státech se koncern loni dohodl na urovnání sporu s americkou vládou ve výši 4,3 miliardy dolarů.

Související články:

VW nabídne zpětný odkup dieselů. Zájemci si ale musí koupit jiný vůz

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Škoda Scala není první auto toho jména. Svého času ho…
Ducati Multistrada Enduro 2019 má nový motor i podvozek
Nástupce Rapidu má jméno. Těšte se na Škodu Scala
BMW X7 se začíná odhalovat. Design mnichovského Range Roveru je ale známý už delší dobu
Co způsobil filtr pevných částic u Fabie 1.0 TSI? Nižší točivý moment a nepatrně horší dynamiku
Technologie
Winamp se vrátí ještě tento týden. Zcela nový přehrávač dorazí až příští rok
Chrápání, děti, hluk z ulice, žádný problém. Bose prodává chytré špunty do uší
Extrémní 28jádro Intel Xeon W-3175X nemá pájený rozvaděč tepla, uvnitř je zase pasta
Android 9 má jen minimum uživatelů. Na Pixelech od Googlu však drží 75% podíl
Proč při přistávání raket SpaceX vypadává živý přenos? (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče