Všímejte si vícečlenných rodin

24. března 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
24. března 2003, 00:00

InspiracePři získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let!

Inspirace

Při získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let! Jsou to zákazníci, kteří potřebují všechno: nábytek, prádlo, oděvy, životní potřeby atd. S dorůstajícími dětmi stoupá stále jejich potřeba. Proč je tedy nezískávat, nepřizpůsobit se jejich zvláštním požadavkům a přáním? Většina obchodníků si počíná tak, jak kdyby byli na světě muž, žena a dítě! Čestnou výjimku tvoří snad jen některé propagační dopisy na značkové zboží a životní potřeby. Nepočínají si obchodníci nábytkem, jako by nábytek kupovali pouze novomanželé? Anebo konfekční závody (i vysloveně dětské) jako kdyby v každé rodině bylo k oblečení jen jedno dítě? Kde je nabídka obchodníků na tisíce věcí, jež jsou dříve nebo později potřebný v každé mnohočlenné rodině? Nestojí snad obchodníci o tyto zákazníky? Anebo si říkají, že je zbytečné získávat je zvlášť, když musí kupovat stejně? Bojí se obchodníci, že by z toho měli malý prospěch, kdyby těmto rodinám věnovali ještě zvláštní nabídku? Získáním takové rodiny přibudou obchodníkovi rázem tři, čtyři i více zákazníků najednou. Kromě toho jsou tito zákazníci stálými, i když někdy skromnými, zákazníky. Nestěhují se tak často jako lidé svobodní a bezdětní, poněvadž jejich děti navštěvují školy, pak z různých existenčních ohledů na rodinu apod. Z těchto důvodů bývají to většinou spolehliví zákazníci. Může tedy být pro obchodníka nevýhodné získávat vedle obvyklého „moderního muže“ a „elegantní dámy“ také „rodinu“?

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít