Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Vrtkavý kšeft s Irákem. Česku se vzdalují stovky milionů

Ondřej Stratilík 06. září 2017, 01:00  -  ost
06. září 2017, 01:00

Od srpnové cesty české delegace v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) do Bagdádu si český průmysl hodně sliboval. Třeba podnik LOM Praha zřízený ministerstvem obrany očekával, že se posunou jednání o kontraktu na opravy iráckých dopravních vrtulníků Mi-17. Jde o poměrně výraznou sumu. LOM si za generálku jednoho takového vrtulníku účtuje zhruba 60 milionů korun, irácké vzdušné síly jich provozují několik desítek.

„Počet kusů a rozsah prací je závislý na rozpočtu, který nebyl dosud určen,“ reaguje Jiří Caletka, mluvčí obrany. Jenže po Sobotkově návštěvě se vyjednávání nikam neposunulo. Irácký ministr obrany nebyl u žádného mítinku české delegace. A setkat se s ním nechce ani Martin Stropnický, přestože taková schůzka byla ještě před několika měsíci v plánu.

„Rozhovory s Irákem jsou vždy velmi složité. Vedou se dlouhé diskuse a musí proběhnout nespočet schůzek. Aktuální,nekomunikace' tak konkrétní vyjednávání odsouvá na neurčito,“ krčí rameny vysoce postavený úředník ministerstva obrany. O tendr se přitom zajímají už i bulharské a slovenské opravny.

O generálkování iráckých vrtulníků v Česku se mluví už od května 2011, kdy blízkovýchodní zemi vyčerpanou dlouhými válkami navštívil tehdejší ministerský předseda Petr Nečas.

Firma LOM Praha se zaměřuje na opravárenské služby pro českou armádu. Je čelním opravárenským závodem pro vrtulníky řady Mi v zemích NATO a EU s uzavřeným cyklem oprav. Soustředí se především na generální opravy vrtulníků Mi-2, Mi-8/17, Mi-24/35 a jejich agregátů. Podnik také poskytuje letecký výcvik pilotů v Centru Leteckého Výcviku v Pardubicích. Firma zaměstnává více než 800 osob.

Přečtěte si exkluzivní rozhovor s šéfem LOM Praha

Přečtěte si také:

LOM Praha loni zdvojnásobil zisk na rekordních 97 milionů

Obrana podepíše smlouvy na techniku za 750 milionů. Vybaví například gripeny

Tendr na helikoptéry: Američané se učí, jak vyslovit „Plamen“



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče