Menu Zavřít

Voní, chutná, sluší

31. 12. 2011
Autor: profit

Vánoční designový seriál uzavíráme typy na dárky, které potěší hned několik vašich smyslů. Hlavně sladké pokušení a pohlazení pro vaši duši se ukrývá za novou sérií čokolád projektu Rozbíjím se. Vaše vizuální a hmatové vjemy pak rozjitří originální výrobky mladé české designérské značky Morrows.

Foto: Morrows

Začněme tím, co voní a chutná, obaluje nervy a uklidňuje. Jde o čokoládovou kolekci českých designérek Michaely Tomiškové a Yvety Kroupové, které zkombinovaly kvalitní švýcarskou čokoládu Varlhona s kořením, voňavými přísadami a básněmi – to vše pod názvem Rozbíjím se: Voní. V podstatě jde o čtyři typy chutí, které mají reprezentovat různé emoce; ty jsou schovány za poetickými názvy Sladkost, Sopka, Tělo a Coco.

Na vlně romantiky

Ve variantě Sladkost čekejte bílou čokoládu, doplněnou celým růžovým pepřem a květy levandule. V případě Sopky ochutnáte sedmdesátiprocentní hořkou čokoládu, zauzenou na směsi koření a dřeva a doplněnou ještě o nové koření, pepř, dub a lišejník. S třetím kouskem chtějí designérky své zákaznice poslat za romantikou až na slunečnou pláž. Mléčná čokoláda Tělo je totiž vyrobena s příměsí krystalů mořské soli, dehydrovaných malin a limetkovou kůrou. Exotiku pak nabízí Coco, směs mléčné i hořké čokolády Varlhona, lusku vanilky Tahitti, oleje z růží a extraktu z jasmínu.

Projekt na pomezí gastronomie a designu sází na jedinečnost. „Tohle všechno dokážeme namíchat, zabalit příběhem a převázat puncem jedinečnosti ruční práce, které si velmi ceníme,“ říkají designérky. „Naše čokoláda je dražší než čokolády v běžné prodejní síti. Tím může být pro některé lidi po materiální stránce nedostupná. Horší pro nás ale je, když je pro lidi nedostupná svou myšlenkou a formou ztvárnění,“ shodují se obě ženy.

Hodně netradiční comeback

Originální nápad je spojený i s kolekcí tašek a doplňků české návrhářské značky Morrows, za kterou stojí trojice Barbara Slezáková, Veronika Klímová a Oldřich Růžička. „Barbara a Veronika jsou absolventky Fakulty výtvarných umění v Brně a všichni tři jsme se sešli poprvé při projektech zaměřených na grafický design,“ odhaluje pozadí značky Morrows Oldřich Růžička. Tým společně pracuje zhruba 10 let. Značka Morrows vznikla v roce 2010 a letos poprvé představila své návrhy na módní přehlídce v Brně.

Své výrobky tvoří z materiálu, který je podle mnohých už za zenitem. Používá totiž filc, i když v tomto případě se speciální gramáží, barevností a pevností. „Filc je příjemný na dotek a dá se prát i čistit. Samozřejmě hodně záleží na jeho konkrétním složení a vlastnostech,“ vysvětluje za značku Oldřich Růžička. „Zpočátku jsme se potýkali hlavně s kvalitou materiálu a také jeho cenou. Potřebovali jsme, aby náš filc byl pevný a odolný a současně také příjemný pro každodenní nošení. Nekvalitní materiál má sklon k vytváření žmolků,“ dodává jeden z trojice Morrows. Na jeho vývoji pracovala celý rok.

Konec monotónnosti

BRAND24

Hlavním plusem kolekce Morrows je, že dává možnost vymanit se z koženkové monotónnosti. Platí to nejen pro kabelku Collo, která se dá nosit v ruce i přes rameno, ale i pro pánské tašky, obaly na notebooky, tablety či telefony. Výrobky jsou dostupné čistě v barvě limetky nebo v kombinaci s černou či šedou barvou. V únoru slibují návrháři Morrows taky růžovou kolekci, kterou chtějí přispět k oslavě svatého Valentýna.

Pro čas adventu si pak připravili ručně plstěné vánoční ozdoby a andělíčky, kteří jsou vyrobeni – jak jinak – z filcu. Chcete hodně netradiční vánoční výzdobu a zároveň pořídit originální dárek pro někoho z vašich blízkých? Sortiment návrhářské dílny Morrows docela určitě osloví právě vás.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).