Volkswagen Touareg je krásný, schopný a drahý

03. listopadu 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
03. listopadu 2003, 00:00

KONEČNĚ TERÉNNÍ VOLKSWAGEN NA TRHU! ŘEKLI SI LETOS V BŘEZNU VŠICHNI, KDO U VW CÍTILI ABSENCI PRÁVĚ TOHOTO DRUHU VOZU. V TOUAREGOVI POSTAVIL KONCERN NA KOLA AUTOMOBIL, JEHOŽ PRESTIŽ DOSTOJÍ SKUTEČNÝM SCHOPNOSTEM.

    

Terénní automobil jede po dálnici dvoustovkou s luxusní dynamikou limuzíny

Zdrženlivě zaoblené linie vozu neprojevují nikde - ani v detailu - chuť poutat pozornost laciným designerským pozlátkem. Touarega vyvíjel VW společně s P orsche, které svůj model nazvalo Cayenne. Interiér u terénního Volkswagenu se jeví blíž limuzíně, než drsnému off-roadu. Elektronizace až v kosmické míře charakterizuje řízení vozu. Přesto jsou ovládací prvky, zvlášť přístrojová deska, uspořádány logicky. I menu palubního počítače s velkou obrazovkou je jednoduché a účelné. Ostatně být musí, protože kromě klimatizace, jazyka a osvětlení lze odsud programovat i světlou výšku vozu nebo tuhost tlumičů. Gigantický záběr nabízí vrchol motorové nabídky - desetiválcový naftový pětilitr. S dvojicí turbodmychadel dokáže i těžký vůz velmi tvrdě zrychlovat a při dálničním provozu bezproblémově udrží cestovní rychlost trvale nad dvoustovkou. Už při podstatně nižší rychlosti sníží řídící jednotka automaticky světlou výšku automobilu, takže dojem posádky z jízdy je prakticky roven cestování v limuzíně nejvyšší řady. Jedná se o jeden z nejsilnějších agregátů, které jsou nabízeny v sériově vyráběných osobních automobilech. Pozoruhodností je u něj přitom průměrná spotřeba, která s přihlédnutím na váhu, rozměry a dynamiku vozu není nijak vysoká. Terénem projde Touareg také dobře. Podle tabulek snese boční náklon až 45 stupňů a brodivá výška činí 580 mm. Při pohybu mimo silnici sice nemá řidič Volkswagenu tak bezprostřední pocit kontaktu s terénem jako nabízejí některé „drsnější“ off-roady, je ale potěšením sledovat, o co všechno se dokáže bez zásahu člověka postarat technika řízená počítačem. Do režimu jízdy totiž zasahují stabilizační systémy. Zavazadlový prostor nabízí Touareg v uspokojivé relaci s konkurencí. Jeho výhodou je však výklopné zadní okno, které usnadní nakládání menších zavazadel. Se svým dvojčetem Porsche Cayenne je VW Touareg výjimečným vozem pro výjimečného zákazníka. Odpovídá tomu ostatně i cena, která z majitelů těchto automobilů dělá jakýsi exkluzivní klub.

+ KLADY

* vynikající zpracování

* výborná průchodnost terénem

* skvělé jízdní vlastnosti na silnici

* prestiž vozu

- ZÁPORY

* vysoká cena

* extrémně vysoký podíl elektroniky

* sekvenční řazení blízko volantu

* matné osvětlení zavazadlového prostoru

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

VW Touareg 5.0 V10 TDi Obsah motoru 4921 ccm Počet válců 10 Max. výkon 230 kW Točivý moment 750 Nm Maximální rychlost 225 km/h Zrychlení z 0 na 100 7,8 s Převodovka automatická Spotřeba ve městě 16,6 l/100 km Spotřeba na dálnici 9,8 l/100 km Spotřeba průměrná 12,2 l/100 km Provozní hmotnost 2599 kg Délka 4754 mm Šířka 1928 mm Výška 1726 mm Zavazadlový prostor 500/1525 dm 3 Objem nádrže 100 l Cena 2 380 100 Kč

JAK NA DPH?

Odpočet daně v zásadě možný je. Prodejce ale nerad mluví o konkrétní ceně předpisové plechové přepážky, protože u tak luxusního automobilu je úprava na montážní verzi téměř svatokrádeží. Nicméně k dispozici je mříž na lyžinách, která po sklopení druhé řady sedadel lze přetáhnout až za záda řidiče. Snadno je i demontovatelná.

**NA CO TO AUTO JE?

VW Touareg je na reprezentaci. Takových je ale více. Zatímco jiné vystavují na odiv přehnaně chromované rámy, nový Volkswagen má skutečně vynikající prostupnost terénem a k tomu se navíc na dálnici chová jako limuzína. Jde o vůz pro nejvyšší management a velmi dobře prosperující podnikatele. Díky mnoha doplňkům je možné změnit Touareg na víkendový vůz. Jeho prestiži totiž ani nosič lyží neublíží.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Internet dostal velkou facku. V USA po dvou letech zrušili síťovou neutralitu
Dokonáno. Norský rozhlas jako první na světě ukončil FM vysílání
Hry pro příležitostné hráče