Volkswagen nabídne dodatečnou záruku na auta dotčená aférou dieselgate

14. června 2017, 18:04 - čtk
14. června 2017, 18:04

Německý automobilový koncern Volkswagen v rámci rozhovorů s eurokomisařkou pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věrou Jourovou přistoupil na to, že nabídne dodatečnou dvouletou záruku evropským majitelům naftových automobilů, kterých se týká jeho emisní skandál. Nehodlá jim však poskytnout žádnou finanční kompenzaci. Podle agentury Reuters to dnes uvedl mluvčí Evropské komise.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k úpravě kolem 8,5 milionu aut.

Mluvčí Volkswagenu dnes uvedl, že automobilka bude po dva roky bezplatně odstraňovat případné závady související s touto úpravou. Dodal nicméně, že zatím žádné takové závady nejsou známy. Mluvčí navíc tento postup neoznačuje za záruku. „Není to žádná záruka, ale opatření, které buduje důvěru,“ prohlásil. To podle agentury DPA znamená, že v případě neochoty Volkswagenu problém odstranit bude muset zákazník u soudu prokázat, že závada souvisí s úpravou vozu kvůli aféře s emisemi.


Více o automobilech čtěte na webu Autobible.cz


Jourová však podle listu Die Welt hovoří o úspěchu a opatření označuje za de facto dodatečnou záruku na součástky, kterých se úprava dotkne. Upozorňuje, že tento krok sice stále není srovnatelný s přístupem Volkswagenu k zákazníkům ve Spojených státech, ale znamená posun směrem ke spravedlivému zacházení se zákazníky v EU, píše agentura DPA.

Volkswagen již delší dobu odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál kolem emisí odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Šéf koncernu Matthias Müller loni uvedl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a navíc příliš nákladné.

Dohoda o řešení skandálu v USA, která se týká zhruba 482 tisíc naftových vozů, předpokládá, že většina majitelů těchto aut obdrží odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (zhruba 118 tisíc až 232 tisíc korun). Majitelé se navíc mohou rozhodnout, zda budou požadovat opravu auta, nebo aby Volkswagen jejich vůz odkoupil.

Jourová se kvůli odškodnému pro evropské zákazníky opakovaně setkala s vedoucími pracovníky Volkswagenu. Eurokomisařka má ale pro vytvoření tlaku na automobilku omezený prostor, protože potřebnými pravomocemi disponují národní úřady, upozorňuje agentura Reuters.

Přečtěte si také:

Vlastník Volkswagenu je vyšetřován kvůli manipulacím s akciovým trhem

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

Šéf VW si stěžoval na Jourovou. Juncker se české komisařky zastal



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Auta
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako…
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Jaká jsou nejoblíbenější auta v zemích Evropy? O Octavii se zákazníci perou nejen u nás
Kvíz: Poznáte, kterým autům z 90. let patří tyto interiéry?
Technologie
Prodeje GPU pro těžbu klesly o 94 %, přesto měla Nvidia v Q2 tržby 3,12 miliardy $
Rusko chce recyklovatelné rakety, jako má Elon Musk
Cnews FM #205: Právo, morálka a hranice cenzury nejen v IT [podcast]
Pět tipů, co si z Číny levně koupit na dovolenou (a včetně slevových kódů)
Skype nakonec čtení a posílání SMS z počítače zprostředkuje. Zřejmě brzy
Hry pro příležitostné hráče