Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Utáhněte opratě Facebooku a YouTube, žádá většina Čechů

Technologičtí obři Google nebo Facebook profitují na úkor umělců, jejichž díla masově…

Posuvné dveře: do pouzdra, nebo na stěnu?

Současný trh s interiérovými dveřmi je opravdu rozmanitý. Sáhnout můžete nejen po…

Vesnice v rychlosti připojení k internetu stále zaostává za městem

Myslíte si, že je česká společnost připravena na práci z domova, neboli na tzv. home…

Volkswagen klidní situaci. Ve Škodě Auto prý teď žádné změny nechystá

06. října 2017, 11:33 - čtk
06. října 2017, 11:33

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá. Uvedl to mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na informace o přesunu části produkce Škody z České republiky do Německa.

Mluvčí upozornil, že koncern Volkswagen má celosvětově propojenou výrobu a prostřednictvím „inteligentního konceptu“ dělby výroby je zajištěno vytížení jednotlivých výrobních lokalit i podchycení výrobních špiček napříč značkami.

„Pravidelné přezkoumávání vytíženosti je součástí pravidelného procesu plánování. V tuto chvíli se u značky Škoda žádné změny nechystají,“ ujistil.

Zdroje automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.


Zanikla by přesunem pracovní místa? Odbory se s analytiky neshodou


Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. „Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali,“ míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v dopise zaměstnancům uvedl, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto. Upozornil ale, že firma pracuje v současné době na hranici kapacit a výrobní závody jsou plně vytížené.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard korun). Zisková marže v divizi dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta.

Dále čtěte:

Škoda Auto vyrobila 20 milionů automobilů. Jubilejním vozem se stal Karoq

Tržby, dodávky zákazníkům i provozní výsledek. Škoda zažila nejlepší čtvrtletí v historii

Která automobilová značka má největší hodnotu? Škoda se mezi deset nejlepších nevešla



Čtěte také

Události  Jízdárna Čapího hnízda

Kauza Čapí hnízdo: policie ukončila vyšetřování, obvinění si mohou projít spis

Policie ukončila vyšetřování případu dotací pro farmu Čapí hnízdo, v němž čelí stíhání i…

26. března 2019

Události  Kontroly polského masa končí - ilustrační foto

Kontroly hovězího masa končí. Polsko poskytlo Česku dostatečné záruky

Česká republika dnes k půlnoci ukončí povinné kontroly polského hovězího masa. Příjemci…

26. března 2019

ilustrační foto

Daňové přiznání: kdy máte nárok na slevu na manželku (manžela)?

Sleva na manžela či manželku je velmi často využívaným benefitem, kterým lze ušetřit na…

26. března 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

ve spolupráci s
  • Strašák jménem volatilita

  • Posíláte peníze po Evropě a chcete se vyhnout vysokým…

  • Online platby, reklamace a clo. Co nepodcenit při nákupu…

  • Koruna se letos výrazně pod 25 CZK/EUR nepodívá

  • Připsání zahraniční platby v řádu minut? Jde to!

  • Začnou přibývat nezaměstnaní?

  • Jak to, že většina prognóz loni nevyšla?

Finance
Co dělat, když chcete v zahraničí volit do Evropského parlamentu
Komentář: Zvýšená rodičovská pro děti mladší 4 let a nebo taky ne?
Na co může zdravotní pojišťovna přispět vašim dětem? (2)
Co vše je špatně u EU směrnice o autorském právu
Jak nejlépe zhodnotit peníze?
Auta
Nehodovost kamionů: mediální štvanice vs. realita
GXV Patagonia je další nezničitelné obytné auto do opravdu velké nepohody
Ferrari představilo další unikát. Vývoj P80/C trval čtyři roky, detaily jsou tajemstvím
Praha odstraňuje značky upravující rychlost. Řidiči se tak mohou octnout v radarové pasti
České kamiony jezdí stále kratší trasy
Hry pro příležitostné hráče