Vltavu v Praze čekají miliardové investice

 Boříková 30. července 2016, 08:00  -  boř
30. července 2016, 08:00

Vodní cesta ředitelství vodních cest (ŘVC) se chystá investovat v Praze miliardy.

Poslední zdymadlo se v hlavním městě postavilo v polovině 80. let v Modřanech. Teď tu ale vltavskou vodní cestu čekají velké investice. Jednou z nejvýznamnějších je projekt nové plavební komory Staré Město. Stavba by měla ulehčit přetížené smíchovské komoře, která představuje jedinou možnost, jak překonat Staroměstský a Šítkovský jez a v současnosti vytváří na řece ucpávku. ŘVC tvrdí, že je s 25 tisíci průjezdy ročně vůbec nejvytíženější komorou ve střední Evropě, přičemž nové zdymadlo umožní rozvoj dopravy na celé vltavské vodní cestě, která je limitována právě přetíženou smíchovskou komorou.

Projekt aktuálně prochází procesem hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) a ŘVC počítá, že by s jeho budováním mohlo začít během tří let. „Významnější odpor státních ani samosprávných orgánů neočekáváme, intenzivně jsme se snažili projekt komunikovat, aby se nejasnosti včas vysvětlily. Naopak zaznamenáváme připomínky veřejnosti na současný silný provoz osobních lodí mající dopad na okolí plavební komory Smíchov, avšak právě tento projekt by měl pomoci toto zatížení rozložit a omezit čekání lodí před komorou,“ říká zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský.

Komora Staré Město se přimkne k Dětskému ostrovu z druhé strany, než je současná smíchovská komora mezi ostrovem a nábřežím. Měla by stát 350 milionů. Tím ovšem plány správce vodní cesty nekončí.

V následujících pěti letech připravuje ŘVC zvyšování tří mostů na plavebním kanále Troja–Podbaba, výstavbu nových čekacích stání před plavební komorou Štvanice (u Negrelliho viaduktu) a dílčí prohloubení plavební dráhy v několika místech pro zvýšení ponoru lodí o 40 centimetrů.

„V Davli potom plánujeme nové veřejné přístaviště pro malá rekreační plavidla a přístaviště u nábřeží Edvarda Beneše dostane nový, modernější a pro veřejnost nastupující na lodě vlídnější kabát. Společně s městem jsme zatím na počátku úvah o opatřeních pro zatraktivnění nákladní vodní dopravy do Prahy (omezující zatížení těžkými kamiony) a více míst pro přistávání rekreačních lodí,“ dodává Bukovský.


Čtěte dále:

Památkáři 60 metrů vysoké ruské kolo u Vltavy neposvětí

Penta chce koupit a zbourat nádražní halu na Florenci

Česko má čtyři firmy na 100 obyvatel, Praha patnáct


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Hry pro příležitostné hráče