Vlaječkový marketing

 Páral 29. července 2015, 12:00  -  Pavel Páral
29. července 2015, 12:00

Česko prý nebude moci vyvážet do Ruska rostlinné výrobky, protože prý obsahují škodlivé organismy. Ze země slavné svými tarakany je takové výhrady k pousmání. Nicméně přichází zrovna v době, kdy ministr zemědělství Jurečka oznámil, že připravuje novou regulací možnosti používat české symboly na potravinářských výrobcích v českých obchodech.

Zdá se to poněkud nesouvisející, ale jen na první pohled. Ve skutečnosti je to projev dlouhé tradice zemědělského a potravinářského ochranářství před zahraniční konkurencí.

Nové české brambory chutnají opravdu jinak, než ty z Kypru, či Egypta. Ale rozdíl oproti německým není žádný a u polských to s tou chutí taky nemusí být tak špatné, pokud nepřemýšlíme o tom, co ten polský sedlák na to pole nalil, aby mu to tak pěkně rostlo. A taková klobása se separátem sójou a tisícem stabilizátorů a emulgátorů je stejně hnusná, ať už je z Polska, nebo Kostelce.

Prostě zeměpisný původ může být spotřebiteli zajímajícímu se o kvalitu srdečně fuk, pokud má důvěru k obchodníkovi a producentovi a jeho značce.


Přečtěte si: Na českých potravinách bude vlajka, Jurečka chce omezit chaos ve značení


Jenže zde je ten problém. Spotřebitelé stále zásadně preferují cenu před kvalitou. A „flexibilnější“ polští potravináři se nezdráhali vyhovět i na úkor poživatelnosti, byť jinak jsou schopni produkovat špičkové výrobky. Navíc tamní kontrola potravin má svá „specifika“, takže z toho už jde skoro strach.

Tak se zrodila špatná pověst polských potravin a vlaječkový marketing našich obchodníků. V západních zemích, kde se prodává za zcela jiné ceny, pak polské jídlo tuto pověst nemá a vlaječky tam nepotřebují.

Problém je, že když čeští výrobci zjistili, že vydělávat mohou jen na šlichtách, tak se přizpůsobili a zničili pověst často od první republiky budovaných obchodních značek a tápajícího spotřebitele se nyní snaží přesvědčit prostřednictvím vlaječek, že ten separát není až tak špatný, hlavně když je český. Tudy ale cesta k obchodnímu úspěchu nevede.


Další komentáře autora:

Korunové letní osvěžení

Mamahotel pro Řecko

Drobet zahnívající policie

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Týdeník Euro z vydavatelství Mladá fronta vydává speciál Top advokátní kanceláře 2017
Auta
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně…
Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný a dodává ho Mercedes
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů za dva miliony korun
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Technologie
Intel chce z počítačů odstranit podporu legacy BIOSu, znefunkční to staré OS a hardware
Je plnohodnotný Skype příliš pomalý a přebujelý? Zkuste Skype Lite pro Android
Nejnovější produkt Elona Muska je… powerbanka Tesla
Microsoft experimentuje s vyhledáváním ve Windows. Co možná nabídne Redstone 4?
Opera Dev umožňuje zpřehlednit nabídku se seznamy otevřených a zavřených stránek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít