Virtuální pojistky na vzestupu

01. dubna 2009, 02:04 - Tomáš Johánek
01. dubna 2009, 02:04

O desítky procent roste zájem Čechů uzavírat své pojistky prostřednictvím internetu. Podobně rychle se zvyšuje i prodej pojištění po telefonu.

Autor: Martin Siebert

Prodej pojištění přes internet se loni více než zdvojnásobil. Vyplývá to z údajů společnosti Top-Pojištění.cz. Internetové stránky www.top-pojisteni.cz navštívilo každý měsíc více než 100 tisíc unikátních návštěvníků. Celkově pak za rok 2008 uzavřela společnost přes 69 tisíc nových pojistek a předpis pojistného přesáhl 300 milionů korun. Trend nárůstu počtu pojistek nezměnil ani podzimní nástup ekonomické krize, naopak je zřejmý trend, kdy lidé více spoří, přičemž se i více zajišťují proti případným rizikům.

Pojišťovalo se i na Silvestra

Největší zájem v oblasti pojištění přes internet byl v sektoru povinného ručení. Jen v prosinci bylo pojištěno přes 10 410 vozidel, z čehož více než 1100 automobilů přímo na Silvestra. „Velká část motoristů spěchala s uzavřením pojištění zejména kvůli novele zákona o povinném ručení, a proto využila našich služeb i během silvestrovských oslav,“ říká Pavel Ronovský, ředitel společnosti Top-Pojištění.cz.

Podle předběžných výsledků, které zveřejnila Česká asociace pojišťoven, si pojistný trh loni polepšil o pět procent. V oblasti neživotního pojištění nárůst činil 5,2 procenta, z čehož povinné ručení posílilo o 3,2 procenta. Tento nárůst byl způsoben jednak pojištěním nově registrovaných vozů a také dopojištěním vozidel, která jezdila bez platných dokladů. „Během druhého pololetí 2008 bylo pojištěno více než 118 tisíc vozidel. Skoro všechny pojišťovny získaly nové klienty. Výjimkou byla pouze Česká pojišťovna, která jako jediná ztratila více než 75 tisíc zákazníků. A například předposlední Kooperativa pak měla skoro nulový výsledek,“ komentuje situaci na trhu Pavel Ronovský.

Elektronické kanály čeká další boom

Růst zájmu klientů o on-line pojištění lze pozorovat již několik let. Týká se to prakticky všech pojištění, která prostřednictví internetu a telefonu pojišťovny nabízejí. Významná část největších světových pojišťoven přechází podle studie společnosti Capgemini na multikanálové distribuční modely. „Na trhu se stagnujícím zájmem o pojištění je plné využití potenciálu multikanálové distribuce nezbytným předpokladem dalšího růstu nebo alespoň přežití,“ podotýká šéf finančních služeb společnosti Capgemini Czech Republic Jiří Briford.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít