Nepřehlédněte

 ČD Cargo, ilustrační foto

Babiš odmítl privatizaci ČD Cargo. Stát podle něj své firmy řídí dobře

podcast týdeníku Euro 43/18

Poslouchejte Euro!

Praha  Ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč (vlevo) a jeho moravský protějšek Michal Sedláček z Kanceláře města Brna

Zakonzervovat sídliště by byla chyba, shodli se územní plánovači Prahy a Brna

Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Více světla do kabiny

30. června 2008, 00:00 - Erich Handl
30. června 2008, 00:00

Renault představil na červnovém veletrhu Autotec další verzi své  malé dodávky Kangoo. Nyní přichází do prodeje za cenu kolem 400 tisíc korun. Profit ji minulý týden vyzkoušel v redakčním testu.

Vyzkoušeli jsme – Renault Kangoo Renault představil na červnovém veletrhu Autotec další verzi své  malé dodávky Kangoo. Nyní přichází do prodeje za cenu kolem 400 tisíc korun. Profit ji minulý týden vyzkoušel v redakčním testu.

Model Kangoo sjel poprvé z výrobního pásu v roce 1997 jako užitkový vůz pro řemeslníky. Jeho design trochu připomínal slavný Renault 4, se kterým se dodnes setkávají čeští turisté na chorvatských silnicích. Kangoo je ale větší a modernější, letos navíc zase narostlo. Nový model má krátkou kapotu s robustní přední částí, posílenou masivním nárazníkem.

Auto nezapře, že vychází z platformy Renaultu Scénic. Má velké předsazené čelní sklo, které spolu s dalšími velkými okny zaplavuje (u osobní verze) interiér světlem. V porovnání s minulou generací byl rozchod vpředu i vzadu rozšířen zhruba o dvanáct centimetrů, mírně se prodloužil také rozvor. Z boku je auto vybaveno dvojicí širších posuvných dveří.

Prostor nadevše

 JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nové Kangoo umožňuje odpočet DPH. V nákladní verzi je už homologováno v kategorii N1, u osobní varianty je nutné přikoupit podnikatelskou přestavbu za 15 590 korun (fixní přepážka), respektive 21 090 korun za posuvnou přepážku. Vůz je využitelný jako kombinace rodinného auta s dodávkou pro řemeslníka a opraváře, ocení jej díky velkému kufru i taxikáři, kurýři či rozvážkové služby.

Profit v minulém týdnu otestoval osobní Kangoo poháněné benzinovým motorem 1,6 litru. Jaká jsou naše zjištění? Nová verze je větší, designově výraznější, zcela se změnil interiér. Nový Renault teď v osobní verzi připomíná spíše minibus, na všech pěti místech je dostatek místa pro pasažéry. Zvětšila se okna, takže kabina je hodně prosvětlená.

Zcela přepracovaná je přístrojová deska, stejně tak výškově stavitelný volant, který mnohé převzal od scénicu, včetně ovladačů. Také středový panel se teď svou konfigurací více podobá zmíněnému sourozenci (ovladače ventilace nebo topení). Jediným vážným minusem interiéru jsou lacině vyhlížející plasty.

Renault to vyvažuje řadou designových prvků, jako je například páka ruční brzdy, připomínající plynový ovladač letadla. Praktický je velký kufr o objemu 660 litrů i možnost variability sedadel. Opěráky zadních sedadel lze sklopit tak, že se vytvoří rovná plocha pro náklad, přední křeslo spolujezdce lze také sklopit při převážení dlouhých nákladů.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

  model - Renault Kangoo 1,6

  typ vozu - pětidveřová dodávka

  motor - benzinový čtyřválec

  objem válců - 1,6 litru

  max. výkon - 78 kilowattů

  max. rychlost - 170 km/hod

  zrychlení 0-100 - 13 sekund

  spotřeba - 7,7 l/100 km

  kufr - 660 litrů

  cena (s DPH) - 419 900 Kč

Nebe přímo nad hlavou

V přeplněných pražských ulicích jsme ocenili boční posuvné dveře, které na parkovišti nemlátí do sousedního auta. Kangoo může být také osazeno dalším užitečným doplňkem – skleněnou střechou.

A jízda? Testovaná benzinová jednašestka nebyla žádný silák, na plyn jsme museli při rozjezdech hodně šlapat. Jak se asi jezdí se slabšími diesely? Kangoo je ale praktickým, nikoli závodním autem. Svezení v něm je jinak komfortní, francouzsky měkce naladěný podvozek zajišťuje pohodlí i stabilitu v zatáčkách.

Nový Renault je praktický vůz, jediným jeho větším minusem je výše zmíněný lacině vyhlížející interiér. V autě za 400 tisíc korun ale nelze čekat krokodýlí kůži. Vůz to vyvažuje solidní cenou a variabilitou interiéru, lze jej díky tomu využít pro podnikání i rodinu.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Retro: Podívejte se, jak se během let měnil vzhled SPZ na…
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Technologie
Génius kontra byrokracie. Jak úřady zkrotily Elona Muska
GeForce GTX 1060 s pamětí GDDR5X potvrzena Nvidií. Prý je založená na čipu GP104
Cnews FM: Óda na Windows 10 October „ještě to není dokonalé“ Update [podcast]
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Hry pro příležitostné hráče