Ví, kam se díváte. Firmu The Eye Tribe koupil Facebook - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ví, kam se díváte. Firmu The Eye Tribe koupil Facebook

,
Ví, kam se díváte. Firmu The Eye Tribe koupil Facebook
Zdroj: ČTK

Divize Facebooku jménem Oculus, která působí v oblasti virtuální reality, koupila těsně před koncem starého roku firmu The Eye Tribe (TET). Dánská společnost vyvíjí čidla schopná sledovat pohled lidských očí.

Ani jedna ze stran nezveřejnila výši transakce. The Eye Tribe dosud od investorů vybral tři miliony dolarů (konkurent Eyefluence, jehož koupil v říjnu loňského roku Google, takto do svého převzetí získal 21 milionů dolarů).

The Eye Tribe vyvíjí software, jenž dokáže nejen sledovat pohyb očí, nýbrž také umožňuje pouhým pohledem ovládat zařízení spotřební elektroniky. Svůj Eye Tracking Software Development Kit dodává vývojářům již od roku 2014.

„Tato technologie může být součástí téměř jakéhokoli přístroje, počínaje chytrým telefonem přes hodinky až po automobil. Ten díky němu může třeba poznat, jestli za volantem neusínáte,“ řekl serveru Tech Crunch zakladatel a majitel firmy Sune Alstrup. „Dnes má taková technologie využití třeba u bojových letounů, ale stojí miliony dolarů. My ji přinášíme na masový trh.“


Čtěte další novinky ze světa technologií


Pro Facebook je však na softwaru od The Eye Tribe nejlákavější jeho využití v oblasti virtuální reality. Robert Scoble, v technologickém světě renomovaný publicista, napsal po návštěvě kodaňské firmy, že „oční čidla radikálně vylepší virtuální realitu (VR) i pozměněnou realitu (augmented reality, AR)“, tedy prostředí, v němž se mísí prvky skutečnosti a fikce.

Nejdůležitější vymožeností softwaru od TET je „princip, jenž umožňuje systémům virtuální reality ušetřit kapacitu tím, že zobrazuje pouze tu část obrazu, na kterou se díváte“, jak píše server Tech Crunch.

Facebook lhal o zkušebním letu internetového dronu. Čtěte více:

Lži Facebooku: tentokrát o „úspěšném“ zkušebním letu internetového dronu

Solární dron Facebooku Aquila

Pro Facebook je klíčové, jak dokáže využít prvky virtuální reality ve své sociální síti. Šéf firmy Mark Zuckerberg chce, aby lidé mohli její pomocí „společně sledovat basketbalová utkání, vést obchodní jednání, cestovat do cizích zemí a fotografovat sami sebe“, aniž by opustili vlastní obývací pokoj, píše k tomu agentura Bloomberg. Naproti tomu Google chce s virtuální realitou pracovat (ačkoli způsob provedení není dosud konkrétně znám) při integraci svých mediálních produktů, jako je YouTube, a svého obchodu s aplikacemi.

Bohulibé využití však může software sledující pohyb očí najít i jinde. Ženám by například mohl umožnit zjistit, kolik přesně času strávili jejich manželé pokukováním po mladších ženách; lhářům by také jednou provždy sklaplo, protože by nemohli říkat, že si kupují časopisy typu Playboy „kvůli článkům“. Tedy navždy – samozřejmě pouze do té doby, než Zuckerberg koupí firmu vyvíjející software se schopností systém sledování pohybu očí obalamutit.

Čtěte také:

Zuckerberg vyvíjí umělou inteligenci. Postará se mu o domácnost

Za lživou zprávu půl milionu eur. Němci chtějí pokutovat Facebook


Ohodnoťte tento článek
Diskuze