Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Veronika Knoblochová, ředitelka kolektivního
systému REsolar.
Veronika Knoblochová, ředitelka kolektivního systému REsolar.
Autor: Anna Vacková

Veronika Knoblochová: Chceme, aby se recyklace panelů vyplatila

23. srpna 2013, 07:35 - stu
Veronika Knoblochová, ředitelka kolektivního
systému REsolar.
Veronika Knoblochová, ředitelka kolektivního systému REsolar.
Autor: Anna Vacková
23. srpna 2013, 07:35

Recyklace solárních panelů bude zisková. Administrativní náklady kolektivního systému uhradí výnosy z investování peněz od majitelů elektráren, říká Veronika Knoblochová, ředitelka kolektivního systému REsolar.

E15: Kolektivní systém REsolar tvrdí, že dokáže recyklaci solárních panelů v budoucnu zařídit za dvě koruny za kilogram panelů. Jak jste k tomuto číslu došli?

Do našeho výpočtu vstupují provozní náklady systému, výnosy z investování uložených peněz od provozovatelů a náklady a výnosy spojené se samotnou recyklací. Vzhledem k naší velikosti a velmi nízkým provozním nákladům budeme schopni recyklovat panely maximálně za dvě koruny za kilo. Samozřejmě musíme respektovat minimální výši zálohy na budoucí recyklaci, kterou stanovila vyhláška MŽP na 8,50 koruny za kilo.

E15: Počítáte s tím, že vlastní recyklace bude nakonec zisková?

Předpokládáme, že ano. Již dnes je recyklace některých typů panelů zisková, pokud je v nich velké zastoupení hliníku a stříbra. Takže ty dvě koruny jsou v zásadě rezerva na pokrytí administrativních nákladů.

E15: Některé systémy počítají s tím, že tyto náklady pokryjí z výnosů investovaných peněz od majitelů elektráren.

Stejné to bude u REsolaru. Dnes sdružujeme celkem 603 megawattů instalovaného výkonu a výnosy z investic budou dokonce vyšší než administrativní náklady systému.

E15: Takže nakonec dostanou majitelé elektráren všechny své vložené peníze zpět?

Mělo by to tak být, ale dnes se těžko odhadují náklady na recyklaci, která se uskuteční za dvacet až třicet let. Naším cílem je, aby byla recyklace solárních panelů samofinancovatelná.

E15: Proč jste svou reklamní kampaň spustili až v srpnu, kdy je trh už víceméně rozdělený mezi dostupné kolektivní systémy?

Čekali jsme na to, až získáme licenci. Chceme podpořit akvizici dalších klientů, protože čtvrtina trhu ještě není v žádném kolektivním systému. To by umožnilo další významné zlevnění systému. Navíc náklady na kampaň nezatíží fungování systému, protože peníze na ni nám dali společníci REsolaru.


Čtěte také:

REsolar posiluje ve fotovoltaické asociaci

Solárníci hrozí žalobami kvůli podmínkám recyklace panelů


Čtěte také

 Jaromír Manhart (uprostřed), archivní foto

„Pán odpadu” končí. Ředitel Manhart odchází z ministerstva životního prostředí

Přestože se nyní ostře sledovaná nová odpadová legislativa řeší na vládě, její autor se…

před 3 hodinami

 Jan Brož

Reaktor dneska objednáme, zítra postavíme

Stachanovec Andrej Babiš plánuje novou jadernou elektrárnu v Česku postavit rychlostí,…

před 4 hodinami

7 tipů na skvělé knižní dárky nejen pod stromeček

7 tipů na skvělé knižní dárky nejen pod stromeček

Přemýšlíte o tom, jakou knihu darovat svým blízkým na Vánoce, k narozeninám či prostě jen…

před 5 hodinami

 Poslanec KSČM Zdeněk Ondráček

Přestaňte používat titul, vyzvala univerzita Ondráčka. Sama mu jej odebrat nemůže

Univerzita Palackého vyzvala poslance KSČM Zdeňka Ondráčka, aby rezignoval na svůj…

před 5 hodinami

 Pád komunismu, ilustrační foto

Prichvatizace a noví oligarchové. Produktivita vzrostla, průmysl zmizel

Neopakovatelný masový převod státního majetku vytvořil příležitosti, a tím i pokušení.

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
O kolik se v roce 2020 zvednou platy ve veřejné sféře?
Jaké příjmy může mít předčasný důchodce?
HDP ČR rostl o 2,5 %: jak jsme na tom ve srovnání se sousedy?
Vánoční přehled: zimní prázdniny, zavřené obchody, práce ve svátek a kvíz
Jak vzrostou minimální zálohy pro OSVČ v roce 2020?
Auta
Setrvačník nemusí být jen součást motoru. Lze s ním i…
Ferrari Roma je kupé s parádním designem a výkonem 620 koní
Honda S-MX vznikla jako milenecký azyl na kolech. Značka se tím nijak netajila
Videodojmy Audi SQ8 TDI – Sem se dívej, BMW
Elva je moderní interpretací monopostů McLaren-Elva z 60. let. Vznikne v sérii 399 kusů
Hry pro příležitostné hráče