Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Velký návrat gramodesek. Sony Music obnovuje po téměř 30 letech jejich výrobu

29. června 2017, 20:12 - čtk
29. června 2017, 20:12

Japonská společnost Sony Music, která je jedním ze tří největších hudebních vydavatelství světa, obnoví po téměř 30 letech vydávání nahrávek na vinylových gramofonových deskách. Firma tím reaguje na nárůst poptávky po nahrávkách na těchto nosičích, které nyní zaujímají významný segment trhu.

Sony uvedla, že do března příštího roku obnoví výrobu vinylů ve své továrně u Tokia. Společnost s jejich výrobou přestala v roce 1989, kdy se po nástupu kompaktních disků, které vyvinula právě Sony, a propadu prodeje desek zdálo, že tento formát je odsouzen k zániku. Většina výrobců desek skončila a zůstalo jen několik specializovaných firem; největší z nich je česká GZ Media se sídlem a továrnou v Loděnicích na Berounsku.

V letošním roce by světová tržba z prodeje vinylových desek měla překročit hranici jedné miliardy dolarů (25 miliard korun). Mnozí spotřebitelé preferují desky před jinými nosiči pro kvalitu zvuku a vinyly si začaly získávat znovu oblibu i přes masový rozmach stahování hudby po nástupu internetu a prudký nárůst streamování v posledních letech. Gramodesky žádají nejen starší spotřebitelé, ale i mladší generace, které nahrávky na vinylu objevily v klubech a na hudebních festivalech.

Pro nahrávací firmy je návrat k vinylu atraktivní proto, že desky se prodávají fyzicky a hodně vynášejí. Například loni v Británii byly tržby z jejich prodeje vyšší než tamní příjmy streamovacích služeb, třebaže v přepočtu na množství hudby je gramodeska pro zákazníka mnohonásobně dražší.

Přečtěte si o dalším možném směru v distribuci hudby:

Apple představil HomePod. Má způsobit další hudební revoluci



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Web úplně bez reklam. S kompletním blokování se zřejmě vytasí Firefox Focus 9
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Hry pro příležitostné hráče