Velké plány Škody: do roku 2025 chce zdvojnásobit prodej

23. ledna 2017, 14:40 - čtk
23. ledna 2017, 14:40

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně, uvedl předseda představenstva Bernhard Maier. Loni přitom automobilka zažila rekordní rok, když zákazníkům dodala 1,13 milionu aut.

Podle Maiera budou inovativní infotainment, tedy multimediální informační systémy v autech včetně navigace, propojení s mobilními zařízeními nebo připojení k internetu, a služby mobility za osm let přinášet automobilce zhruba stejné příjmy jako v současnosti konvenční obchod s automobily. „Znamená to návratnost okolo jedné miliardy eur,“ podotkl.

Maier zároveň představil pražské centrum Škody pro nové služby a aplikace pod názvem DigiLab. Zhruba tři desítky lidí v něm budou zkoumat a vyvíjet nové obchodní modely. Jde zejména o silnější zapojení digitálních technologií do dosavadní hlavní oblasti podnikání Škody a o rozvoj inovativních služeb, souvisejících s konektivitou a mobilitou. Své projekty do DigiLabu přijely představit slovinské technologické firmy v rámci návštěvy slovinského premiéra Mira Cerara v Česku.

Zhruba v polovině února by se měli setkat představitelé automobilového průmyslu se zástupci vlády a jednat o budoucnosti sektoru v ČR a jeho zapojení do vládních strategií Průmysl 4.0 a Digitální Česko. Premiér Bohuslav Sobotka k tomu na dnešním fóru řekl, že úkolem vlády je podpořit rozvoj digitálních projektů, jako jsou například Chytrá města. Tento projekt je unikátní v tom, že zapojuje obyvatele, veřejnou správu i soukromé firmy. Povědomí měst o digitalizaci má podle předsedy vlády podpořit chystaná soutěž Chytrá adresa.

Při příležitosti návštěvy obou premiérů spustila Škoda nové webové stránky www.skodadigilab.com. Jejich prostřednictvím mohou začínající technologické firmy zasílat Škodě nabídky spolupráce v oblastech, jako jsou právě Chytrá města nebo zpracování a využití velkých objemů dat.

Škoda Auto
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 tisíc lidí.

Přečtěte si exkluzivní rozhovor s Bernhardem Maierem:

Šéf Škody Auto: První promluví Kodiaq



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
V Česku jezdí tisíce ekologických vozů. Lidé se jich přestávají bát
Určitě víte správně, co si můžete a nemůžete zabalit do příručního zavazadla do letadla?
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Auta
Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy…
Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku
Patent odhaluje, že Ferrari chystá hybridní čtyřválec s elektrickým turbem
Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost
Technologie
Jak výkonnostně vyladit Ryzen 7 2700X/2600X jiným způsobem
APU Picasso bude asi refresh čipů Raven Ridge. 12nm proces, architektura Zen 1
Cnews FM #202: Za co vlastně dostal Google rekordní pokutu od EK? [podcast]
Na hodiny bude větší spolehnutí. Windows 10 zpřesní synchronizaci času
Utekly skoro plné specifikace procesorů Amber Lake. 5W Intely poběží až na 4,2 GHz
Hry pro příležitostné hráče