Menu Zavřít

Ve filmech se smějí propagovat značky

14. 7. 2010
Autor: profit

Více reklamy v televizní i filmové produkci či product placement – to umožňuje zákon o audiovizi podepsaný českým prezidentem. Na rozdíl od USA se v Evropské unii dosud nesměly v televizním vysílání vyskytovat konkrétní značkové výrobky.

Autor: Csfd.cz

Takzvaný product placement, který je druhem skryté reklamy, ovšem bude nyní povolen i u nás. Výjimkou zůstanou pořady pro děti, zpravodajství a dokumenty. Divák rovněž musí být v úvodu a na konci pořadu informován, jaký druh komerce je mu předložen. A další změny? Podle dosavadního zákona se směla rozběhnout první reklama až tři čtvrtě hodiny po začátku pořadu, podle novely se tento interval zkrátí na půl hodiny. V případě kratších seriálů může nastat komerční přestávka ještě dříve. Maximální délka reklamního pásma zůstává stejná – dvanáct minut z každé hodiny.

Anketa Profitu: Vyplatí se propagace značky použitím výrobku ve filmu?

NE

Martin Pečený majitel Glassworks Slavia Naše sklářská produkce jde skoro výhradně do zahraničí, takže by to minulo cílovou skupinu. ||
|
ANO|
Robert Váhala

spolumajitel řeznictví Váhala

My bychom o takovou propagaci našich uzenin určitě stáli.

NE

Dan Rojan PR expert Pokud nejde třeba o luxusní auto, působí taková prezentace často jako pěst na oko. ||
|
ANO|
Šárka Tesaříková

majitelka studií HAIR Club

Třeba v seriálu jako Ulice by se značkové kadeřnictví určitě dostalo do povědomí diváků.

NE

**Ladislav Falbr

BRAND24

spolumajitel Snacker

Předpokládám, že pro menší firmy bude taková reklama příliš drahá.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).