Menu Zavřít

V utrácení za reklamu na hypotéky vede Komerční banka

27. 6. 2011
Autor: profit

Banky a spořitelny v prvních pěti měsících letošního roku upozadily běžné a spořicí účty a kladou větší důraz na propagaci hypoték a obchodních úvěrů, nejvíce zatím do reklamy letos investovala Komerční banka (KB). Vyplývá to z dat společnosti Admosphere zveřejněných v pondělí.

V utrácení za reklamu na hypotéky vede Komerční banka

 Foto: Profimedia.cz

Rostoucí zájem klientů o hypoteční úvěry se projevuje i v investicích bankovních a spořitelních subjektů do inzerce těchto produktů. Oproti loňskému roku zaznamenala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, více než dvojnásobné zvýšení výdajů na inzerci hypoték a úvěrů na bydlení.

S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů.

Naopak běžné a spořicí účty hrály prim v loňském roce, kdy banky a spořitelny nechaly podniky vzpamatovávat se z krize a dominovala snaha získat klienty mezi jednotlivci. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.

Mezi zadavatele, kteří v prvních pěti měsících letošního roku investovali do reklamy nejvíce, se zařadila Komerční banka (223 milionů korun) a Československá obchodní banka (198 milionů korun). Trojici doplňuje Česká spořitelna (138 milionů korun), která ale v porovnání s rokem 2010 prozatím za reklamu utrácí méně. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevuje už i Fio banka, která je na českém trhu od května 2010. Do reklamy se rozhodla investovat výdaje v hodnotě 49,3 milionu korun.

BRAND24

V rozložení svých reklamních výdajů preferují zadavatelé bankovního segmentu převahu televizního prostoru a tisku. Komunikační portfolio doplňují reklamou na internetu, v OOH prostoru (venkovní prostory, nákupní centra, restaurace apod.) a v rádiu. Československá obchodní banka spolu s Komerční bankou vykazují velmi podobné rozložení investic. Česká spořitelna naopak vsadila o něco více na tisk (31 procent) a televizní propagaci potlačila (44 procent).

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Porovnání nezahrnuje různé množstevní slevy či klientské bonusy. Ve skutečnosti se proto mohou reklamní náklady lišit.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).