V pondělí večer se v Cannes urodily první ceny

22. června 2010, 13:25 - jod
22. června 2010, 13:25

Jak je na soutěži zvykem, na jedné ceremonii se udělovali lvi za tři kategorie. Včerejší večer patřil PR (PR Lions), promotion (Promo & Activation Lions) a direkt marketingu (Direct Lions).

Jak se ukázalo, kategoriemi se prolínaly i soutěžní práce. Ve dvou ze tří kategoriích – PR a promotion – totiž zvítězila stejná kampaň. Šlo o americkou kampaň s názvem Replay pro energetický nápoj Gatorade.

Bývalí hráči amerického fotbalu, reprezentanti svých středních škol, dostali šanci po patnácti letech znovu sehrát zápas na profesionální úrovni. Jenže k tomu bylo třeba změnit životní styl, nabrat fyzičku, shodit přebytečná kila a vůbec se tak nějak dostat do formy. Kdo by vás lépe provedl takovým martyriem než poradci na zdravý životní styl a fitcentrum, kde si k tomu dáte energetický nápoj. O to nakonec šlo, zvýšit povědomí o nápoji a jeho prodeje ve fit centrech. Výsledek kampaně? Vrcholem byl zápas bývalých dvou školních týmů z New Jearsey včetně jejich dnes taktéž přestárlých roztleskávaček ve vyprodaném stadionu. Během necelých dvou hodin se na zápas vyprodalo deset tisíc vstupenek.

Akce má pokračování v televizi, internetu i klasických médiích. A už se svolávají další týmy. „Dostat druhou šanci je přece úžasné, to chce přece každý,“ komentovali proces návratu ke sportovním výkonům sami hráči, ale i obě poroty, které cenu udělily. Porotám se líbilo i to, ža kampaň dokázala vyvolat konverzace a aktivovat lidi. V rámci PR bylo důležité i to, že akce má pokračování a budování vztahu a reputace značky by tak mělo pokračovat. Autorem kampaně je TBWA\CHIAT\DAY LA.

V kategorii Direct marketingu si Grand Prix odnesla kampaň novezélandského operátora Orcon Broadband, v níž lidé na dálku spolu sehrávali píseň od Iggyho Poppa. V této kategorii byla vyhlášena i cena nejlepší Direct agentury. S nejvyšším počtem bodů si cenu odnesla londýnská agentura ABBOTT MEAD VICKERS BBDO.

Tři vyhlášené kategorie měly společné ještě něco. Všechny zaznamenaly výrazný měziroční nárůst přihlášek o dvacet i třicet procent. V každé z kategorií byly uděleny desítky cen, a to kromě zmiňovaných Grand Prix, zlatí, stříbrní a případně také bronzoví lvi.

Žádná z českých prací se v uvedených kategoriích, bohužel, nedostala na shortlist. V kategorii Direct Lions kandidovaly práce Proximity Prague pro českou módní značku Heex a kampaň Undeline Praha Měl jsem se líp učit pro Školy.cz. Promo a Activations měla hned tři české práce – psí kampaň od Leagas Delaney Praha a kampaň Nedotákejte se pro Orbit a Sousedé pro Direct pojišťovnu od MARK BBDO Prague.

Ani v šesti dalších kategoriích, které už odtajnily shortlisty, se české kampaně neumístily. Naděje zhasly v kategoriích Media, Outdoor, Radio, Press a Cyber a Design.

Více informací o canneských lvech vám přineseme v tištěné Strategii, aktuální informace najdete na stránkách Cannes Lions.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná…
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
I myslivci mají své sny. Bentley představuje lovecké provedení Bentaygy
Technologie
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít