Menu Zavřít

V podnikatelské soutěži Rozjezdy soutěží 343 projektů

18. 10. 2011
Autor: profit

Projekt Rozjezdy 2011 pro začínající podnikatele pokročil do další fáze. Do půlnoci 17. října přihlásili účastníci celkem 343 soutěžních projektů, které nyní čeká hodnocení odbornými porotami.

Foto: Profimedia.cz

Už 1. listopadu vyjede tým Rozjezdů do regionů a na odborných seminářích seznámí soutěžící se základy marketingu, online marketingu, podnikatelského myšlení či prodejních dovedností. V závěru každého workshopu budou vyhlášeni tři vítězové za daný region. Ovšem ani ostatní uchazeči neodejdou s prázdnou – po celý rok jim budou k dispozici odborníci T-Mobile, kteří jsou připraveni s nimi konzultovat nejrůznější problémy spojené s rozjezdem podnikání.

Spektrum přihlášených nápadů je překvapivě pestré – je tu například projekt hybridních vozítek z Prahy, stylových jízdních kol ze Zlínska i landkite boardu z Pardubického kraje. Podporu odborníků z T-Mobile automaticky získávají třeba prodejna pochoutek z hmyzu (Praha), mýdlárna (Ústecký kraj) nebo továrna na ekologické reklamní předměty (Středočeský kraj) a ekologický messenger z Českých Budějovic. Body navíc od poroty získávají projekty se sociálním rozměrem jako chráněné dílny nebo bezlepková kavárna, ale i ty, které ve svém regionu obyvatelé postrádají – například psí hotel nebo mateřská centra.

„Jsme překvapeni, kolik podnikatelského potenciálu se v Česku skrývá. Mezi přihlášenými je řada projektů, které pomohou danému regionu i další projekty, které zaměstnají desítky lidí. Nouze není ani o kreativní nápady. Těšíme se, až v regionálních kolech uvidíme jejich autory osobně,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti T-Mobile.

Překvapila Morava a ženy

Organizátory příjemně překvapil poměr podnikavých žen – ty tvoří plných 42 % všech uchazečů. Zajímavé údaje přináší i porovnání jednotlivých regionů. Pomineme-li Prahu, která podle očekávání v množství přihlášek vede, výrazně se „pochlapili“ Moraváci. V Top 5 nejpilnějších regionů se vedle Prahy objevují Jihomoravský, Moravszkoslezský, Středočeský a Ústecký kraj.  Nad počty podnikatelů ze severní Moravy a Čech se pozastavuje i předseda Svazu měst a obcí ČR Dan Jiránek. „Aktivita zejména v krajích, kde je alarmující výše nezaměstnanosti, je jedině ku prospěchu. Nejen, že se lidé sami staví na vlastní nohy, ale mnohdy vytváří desítky dalších pracovních míst, a tím mohou svému kraji pomoci.“

Fáze hodnocení – spanilá jízda po regionech

Přihlášené projekty nyní vyhodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile, Svazu měst a obcí, úspěšných místních podnikatelů a odborných partnerů. Během listopadu a začátku prosince 2011 pak proběhnou v jednotlivých regionech workshopy, na nichž budou účastníkům k dispozici poradci v marketingu, online marketingu, podnikání jako takovém, prodejních dovedností a dalších. O své zkušenosti se s nimi podělí i úspěšný podnikatel z daného regionu.

V rámci setkání proběhne i vyhlášení vítězů regionálních kol. První ze všech regionů dále postupují do celostátního kola, v němž budou uděleny dvě hlavní ceny.  Vítězové krajských kol získají telekomunikační balíčky včetně notebooků či chytrých telefonů, balíčky marketingové podpory a v neposlední řadě také nezbytnou finanční podporu do startu. Úplně všichni účastníci soutěže pak získají možnost konzultovat své podnikatelské problémy se zaměstnanci - dobrovolníky ze společnosti T-Mobile, a to po dobu jednoho roku.

Zkrácené anotace ke všem přihlášeným projektům najdete na webu rozjezdyroku.cz, stejně jako programy, místa a termíny jednotlivých seminářů. Po každém regionálním kole se na webových stránkách objeví krátká reportáž včetně vítězných projektů.

**O projektu

BRAND24

První ročník projekt na podporu drobného podnikání společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Soutěž má dvě kola, regionální a celostátní. Vítězové regionálních kol na prvních třech místech získají nejen finanční injekci do začátku podnikání, ale také balíčky telekomunikačních a marketingových služeb, nezbytné propriety pro dnešní pronikání jako notebooky a smartphony. Na celostátní úrovni budou uděleny dvě ceny – Ceny poroty a Cena veřejnosti. Oba vítězové získají další finanční odměnu a především další balíček marketingové podpory spolu s radami, jak ji co nejlépe využít. Celková hodnota cen pro soutěžící přesáhne 8 milionů Kč.

Všichni registrovaní účastníci získají možnost konzultovat své denní problémy s experty společnosti T-Mobile, a to z různých oborů, od personalistiky přes právníky, PR, marketing a dalších. Při rozhodování o vítězích hodnotitelé přihlížejí jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).