Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

V Kolíně obnoví úzkokolejnou trať

18. července 2005, 00:00 - PETR KUČERA
18. července 2005, 00:00

Rekonstrukce takzvané kolínské řepařské drážky - úzkokolejné trati, po níž se na přelomu 19. a 20. století vozila řepa do zdejšího cukrovaru -by měla začít v září. "Klubu pro obnovu Kolínské řepařské drážky, který její přeměnu na novou turistickou atrakci prosazuje, ale ještě zbývá sehnat asi 1,5 milionu korun," řekl jeho jednatel Tomáš Vanča.

Cílem je obnovit čtyřkilometrový úsek drážky z Kolína do Býchor.

„Banka klubu nepůjčí bez ručitele. Jednáme proto s možnými ručiteli a oslovujeme firmy a další možné sponzory,“ dodal. Celkové náklady jsou kolem 15,5 milionu korun bez DPH. Z toho pokryje 67,5 procenta dotace Evropské unie a 12,5 procenta dotace od státu. Kolín projekt podpořil půl milionem korun, 800 tisíc na něj dá automobilka TPCA.

Potřebné pozemky už klub vykoupil, má i vagony a lokomotivy. V současné době připravuje výběrové řízení na dodavatele. V rámci první etapy, která by měla být hotova do konce letošního roku, chce vybudovat inženýrské sítě na nádraží, příjezdovou silnici a parkoviště a zahájit stavbu informačního střediska. Celý projekt by se měl dokončit do července 2007.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Google v prosinci „uklidí“ Gmail Offline. Doplněk pro Chrome už nebude potřeba
Hry pro příležitostné hráče