Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Spojením Yahoo Japan a Line má v Japonsku vzniknout internetový gigant, který bude konkurovat Googlu.
Spojením Yahoo Japan a Line má v Japonsku vzniknout internetový gigant, který bude konkurovat Googlu.
Autor: Profimedia.cz

V Japonsku vznikne spojením Line a Yahoo internetový gigant, má konkurovat Googlu

18. listopadu, 10:41 - čtk
 Spojením Yahoo Japan a Line má v Japonsku vzniknout internetový gigant, který bude konkurovat Googlu.
Spojením Yahoo Japan a Line má v Japonsku vzniknout internetový gigant, který bude konkurovat Googlu.
Autor: Profimedia.cz
18. listopadu, 10:41

Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům Google a Amazon. Oznámili to jejich majitelé - firma Z Holdings, kterou spravuje japonská SoftBank, a jihokorejská společnost Naver, jež má většinový podíl v Line. Hodnota nově vytvořeného podniku se odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard korun).

Společné tržby nově vytvořené společnosti by podle tiskové agentury Kjódó měly být vyšší než tržby největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten.

O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci. Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a že doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci na překotně se měnícím trhu a také expandovat do oblasti robotiky. Poté, co bude obchod, který musejí schválit akcionáři obou podniků, dokončen, budou akcie Line staženy z burzy.

Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně ale začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům. V současnosti má podle Bloombergu 48 milionů aktivních uživatelů denně.

Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytoval nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu. V Japonsku má 82 milionů aktivních denních uživatelů, působí ale i na Tchaj-wanu a v Thajsku.