Užitkové vozy za cenu motorky

18. března 2009, 03:59 - Erich Handl
18. března 2009, 03:59

Dacia přišla na český trh s užitkovým autem. Jde o dlouhou verzi známého modelu Logan přestavěnou na malou dodávku a na pick-up. Ceny obou verzí začínají na 150 tisících korun bez DPH.

Na korbu modelu pick-up se vejde 2,5 kubíku nákladu.

Autor: Renault

Rumunská automobilka prodávala v Česku užitkové vozy už v devadesátýchletech, ale to byla auta odvozená ještě od staré Dacie 1300 (respektiveRenaultu 12) z konce šedesátých let. Po kapitálovém vstupu francouzského Renaultu v roce 1999 se balkánská značka zaměřila především na modelovou řadu Logan, kterou dnes vyrábí a nabízí nejen v Evropě, ale i v Asii, Jižní Americe a Jihoafrické republice. Tato auta, sázející na jednoduchou robustní konstrukci a starší motory od Renaultu, se mejprve objevila v českých showroomech jako levný sedan a kombík. Nyní chtějí lákat drobné podnikatele na své ještě levnější užitkové verze.

„Je to historicky první premiéra užitkového vozu od Dacie v Česku v nové éře automobilky, chceme nabídnout levný a přitom užitečný vůz řemeslníkům, lesníkům a dalším živnostníkům. Vůz je určen také zájemcům o auto pro volný čas, které by převáželo třeba bicykly nebo surfy,“ řekl minulou středu na premié-

ře ve Vinoři u Prahy šéf českého Renaultu

Bernard Chretién.

Nízká cena, chudá výbava**

Dacia Logan Pick-Up je dvoumístná, má karoserii dlouhou 4496 mm, širokou 1735 mm (bez zpětných zrcátek) a vysokou 1554 mm. Ložná plocha je dlouhá 1807 mm, v nejširším místě má 1374 mm a mezi podběhy je široká 1024 mm. Přístup k ložné ploše, jejíž bočnice jsou vysoké 640 mm, je po sklopení 1200 mm širokého zadního víka.

Na korbě je možné převážet náklad o hmotnosti až 800 kg a navíc je v interiéru úložný prostor za sedadly řidiče a spolujezdce, který má objem 300 litrů. „Auto se bude prodávat se třemi motorovými variacemi za 159 900 korun bez DPH a při využití značkového financování lze tuto cenu stlačit dokonce na 139 900 korun,“ řekl Chretién.

Je ale třeba počítat s chudou výbavou. „V této ceně sice bude zahrnut airbag řidiče, ABS a imobilizér, ale vůz už nebude mít třeba posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky stahovatelná okna nebo airbag spolujezdce. To bude možné pořídit až s druhým stupněm výbavy,“ upřesnil Chretién. „Nejdražší plně vybavený pick-up, u kterého bude i gumový kobereček na korbu či ochranná mřížka zadního okna, bude k mání za 224 900 korun bez DPH,“ řekl ředitel.

Podobně holý bude v základu i Logan van, tedy kombík přestavený na malou dvoumístnou dodávku. Pod kapotou může mít o jeden druh motoru více než pick-up (benzinový 1,4) a jeho ceny začínají na 149 900 korunách bez DPH. Van uveze 800 kilogramů, na korbu modelu pick-up se vejde 2,5 kubíku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít