Užitečný nosič na jízdní kola

02. června 2008, 00:00 - Erich Handl
02. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - OPEL CORSA FLEX FIX - Lahůdku pro cyklisty nabízí automobilka Opel. Jedná se o záďový nosič kol zvaný Flex Fix. Profit otestoval před letní sezonou vůz vybavený právě tímto zařízením.

Nejnovější verze Opelu Corsa je na českém trhu k mání v podnikatelské verzi N1 s montážní přepážkou. Pevná mřížka ale znemožňuje přepravu jízdních kol v zavazadlovém prostoru nad sklopenými opěradly zadních sedadel. Výrobce proto přišel se zvláštním řešením, které žádné jiná značka na českém trhu nenabízí. Jedná se o nosič jízdních kol, který se vysunuje ze zadního nárazníku. Pod zavazadlovým prostorem je umístěn modul, který se spolu s částí nárazníku vysune přibližně o 500 milimetrů ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola.

Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si je nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kilogramu a uveze až čtyřicetikilovou zátěž.

ZÁĎOVÝ NOSIČ KOL FLEX FIX

kapacita - 2 jízdní kola

hmotnost - 23,5 kilogramu

délka - 50 centimetrů

nosnost - 40 kilogramů

cena - 22 000 Kč

Funguje systém v praxi? Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze zajistí otočením dvou pojistek. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení bicyklů. Ty jsou přichyceny za kliku pedálu a jejich kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola nám dohromady nezabralo více než pět minut a jedinou věcí, na kterou jsme museli dávat pozor, bylo víko zavazadlového prostoru. Po nasazení kola na nosič jsme ho prostě nezavřeli a museli jsme kola sundat a opět nasadit.

S corsou, která má na nosiči nasazená jízdní kola, je jízda prakticky stejná jako s vozem bez bicyklů a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na ráfky, které na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii. V našem testu absolvoval nosič jízdu z Prahy na Šumavu a zpět bez nejmenšího problému. Zřejmě jediným jeho minusem je skutečnost, že jde o příplatkovou výbavu. Na corsu s flex fixem je třeba vytáhnout o 22 tisíc korun více než na auto bez nosiče.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít