Upravit off-road, aby hodně vydržel i mimo silnici

22. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
22. dubna 2003, 00:00

může majitele přijít až na milion korunParádičky do terénuUpravovat auto nejrůznějšími doplňky bylo už před desítkami let vlastní všem milovníkům automobilů. Začínalo to, když jako kluci vystříhali z koženky třásně kolem sedla svého mopeda. Dnes jsou na tzv. tuning specializované prodejny a dílny.

může majitele přijít až na milion korun

Parádičky do terénu

Upravovat auto nejrůznějšími doplňky bylo už před desítkami let vlastní všem milovníkům automobilů. Začínalo to, když jako kluci vystříhali z koženky třásně kolem sedla svého mopeda. Dnes jsou na tzv. tuning specializované prodejny a dílny.

„Já osobně rozděluji úpravu terénních aut na ty, které mají za úkol zlepšit jejich prostupnost v terénu a pak na ty, které mají jenom pozvednout důležitost majitele. A ty já neuznávám,“ tvrdí úspěšný český off-roadový závodník Martin Macík. Za značky, které pokládá za jediné skutečné terénní automobily, označuje Nissan Patrol, Toyotu, Mercedes G a Land Rover. O ostatních mluví jako o vozech postavených pro zákazníky, kteří jsou ochotni zaplatit.

Jaké úpravy lze doporučit

Upravit off-road tak, aby skutečně víc vydržel mimo silnici, přijde od tří set padesáti tisíc korun do jednoho milionu. Majitel, který se chystá na expedici, si pořídí především silný naviják s hákem a spolu se závěrkami diferenciálu nechá zvednout i podvozek tak o tři centimetry. Právě ty dokáží divy v prostupnosti tím nejdrsnějším terénem. Jako vhodnou investici lze doporučit i úpravu sání vzduchu do motoru tak, aby mohlo auto brodit i vysokou vodu. Hodí se i patent, který do Evropy dorazil od drsných tiráků z Austrálie - zesílené přední nárazníky. Potom už zbývá jen zdvojit palivovou nádrž pro zvýšení dojezdu a přidat ocelové pruty na odhrnování větví.

Něco praktického do divočiny

Dosud byla řeč jen o úpravách auta samotného. Pro posádku v těžkém terénu je z uvažovaných funkčních úprav dobrý stan postavený na střeše vozu. Není třeba se tolik starat o rovné místo pro tábořiště a snižuje to riziko kontaktu s hmyzem nebo predátory.

Tuning pro lepší vzhled

Masovější a finančně zajímavější je v současné době zabývat se tuningem vzhledovým. Za ten může majitel off-roadu utratit až tři sta šedesát tisíc korun. Nejčastějším tuningem bývá masivní přední trubkový rám. Velmi často je dokonce z leštěného kovu. Málokdo ale ví, že kvůli odlehčení je většinou vyráběn z tenkostěnných trubek a při nárazu se napohled masivní rám ohne a prolomí přední kapotu. To už jsou podle znalců praktičtější boční stupačky. Naopak jako zbytečné jsou označovány právě tak oblíbené chromované mřížky chránící koncová světla.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít