Menu Zavřít

Upláceli, přišli o hadice

15. 2. 2008
Autor: Euro.cz

Bridgestone

Největší japonský výrobce pneumatik Bridgestone přiznal, že jeho zahraniční divize se pokoušela pomocí úplatků zvýšit prodej námořních hadic. Ty se používají pro přepravu ropy mezi tankery a pobřežím. Firma rovněž uvedla, že se z trhu s těmito hadicemi stáhne.
Podnik loni najal skupinu externích právníků poté, co američtí vyšetřovatelé zatkli jednoho z jeho zaměstnanců, když zkoumali porušování hospodářské soutěže na světovém trhu s námořními hadicemi. Právníci zjistili, že zahraniční vedoucí pracovníci vyplatili prostředníkům v Latinské Americe a jihovýchodní Asii až 150 milionů jenů, ačkoli věděli, že peníze by mohly být použity na úplatky.
Podíl inkriminovaného sektoru v Bridgestonu je sice velmi nízký, firma se ale obává negativních reakcí. „Očekávám, že dopad na naši značku bude celkem velký,“ konstatoval šéf Bridgestonu Šoši Arakawa.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).