Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Podzimní novinky na silnici od 1.10.2018

Přichází podzim a měli bychom připravit naše vozidlo na studenější období. Kromě změny…

Podnikání s s.r.o. s sebou přináší mnohé výhody

Jestliže už nějaký ten pátek podnikáte jako osoba samostatně výdělečná činná, možná je…

ÚOHS zrušil železniční tendr za 3,5 miliardy. Eurovia uspěla se stížností

20. září 2017, 14:28 - čtk
20. září 2017, 14:28

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podle něj porušila zákon o veřejných zakázkách. Jeho rozhodnutí je pravomocné. Správa železnic s rozhodnutím nesouhlasí, nabídky ale znovu posoudit musí.

Tendr napadla společnost Eurovia jako lídr sdružení, ve kterém byla společně s firmami Strabag Rail a GJW Praha. V hodnocení skončila jako druhá v pořadí za sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP CZ.

Z rozhodnutí antimonopolního úřadu vyplývá, že SŽDC postupovala netransparentně při posouzení kvalifikace sdružení firem vedených Metrostavem. „Postup zadavatele mohl podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ uvedl v rozhodnutí ÚOHS.

„SŽDC s tímto závěrem nesouhlasí a za postupem komise si stojí. Přesto bude rozhodnutí úřadu respektovat a provede opětovné posouzení nabídek, včetně kvalifikace uchazečů,“ uvedl mluvčí státní organizace Pavel Tesař.


Vysokorychlostní železnice v Česku? Cena 650 miliard, termín v nedohlednu


SŽDC vypsala tendr loni na podzim podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. SŽDC ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. Vítězná firma se pak obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.

Obsahem zakázky je modernizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hlavní nádraží. Začátek stavby, která už měla začít, je v kilometru 177,570, kde stavba navazuje na jinou už realizovanou investici. Konec stavby je před vinohradskými tunely.

Čtěte také:

Italové chtějí 1,2 miliardy za vyhazov z hlavního nádraží

Praha dává vlakům zelenou. Zapracuje do územního plánu podzemní tratě

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se vám bude počítat důchod, když nepracujete na hlavní pracovní poměr
Zdanění přivýdělku z dohody o provedení práce pro rok 2019
10 morových ran české krajiny II: lány řepky a dotace
Jak jezdit na sněhu?
Samoplátci budou platit více na zdravotním pojištění
Auta
Sedm zbytečných chyb, kterými ostatním ztěžujete (nejen)…
Subaru představuje nový plug-in hybrid. XV křížené s Priusem ujede na elektřinu 27 kilometrů
Tatry Phoenix pro společnost Skaldo
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Audi A6 Avant, Porsche Cayman GTS, Honda CR-V, Lotus Elan S3, Subaru BRZ
Jawa Made in India: z východu se vrací kývačka i pérák
Technologie
Parádní ultrabook Asus ZenBook 13 jen za 17 000 Kč [Black Friday]
Koncept Windows jako služba nefunguje. Microsoft předstírá opak [komentář]
Alza zrychlí výdej. Zboží dostanete za hodinu od objednání v e-shopu
Intel potvrdil, že jeho grafiky budou podporovat monitory s FreeSync. Možná v Ice Lake?
HAL3000 Anniversary LE: nekompromisní sestava s RTX 2080 Ti a Core i7-8086K (recenze)
Hry pro příležitostné hráče