Umění úspěchu

12. února 2010, 10:21 - David Kasl
12. února 2010, 10:21

Deloitte

Rok 2010 bude pro mnoho českých firem zatěžkávací zkouškou. Přestože se soustředí hlavně na to, aby přežily bez hlubokých šrámů, naštěstí ani v této době nezapomínají na sociální dimenzi. Dokazuje to i vlna příspěvků pro postižené zemětřesením na Haiti. Efektivně zacílená charita je vždy potřebná a je správné, že dominuje v programech firemních sociálních programů. Zapomíná se ale na jiné oblasti, které si také zaslouží podporu – například na mladé umělecké talenty. Příkladem programu firemní zodpovědnosti (CSR), který myslí také na podporu hodnot, je projekt poradenské a auditorské společnosti Deloitte Umění úspěchu, zaměřený na podporu mladých výtvarníků.
„Mladí umělci podporu potřebují a nesporně si ji také zaslouží. V Deloitte jsme se proto rozhodli kromě ostatních aktivit CSR zaměřit také na tuto oblast. Podpora rozvoje talentů je nám blízká, protože nás zajímá i ve světě byznysu,“ vysvětluje Michal Petrman, vedoucí partner Deloitte Česká republika. Tato firma už loni zaujala podporou a zapojením streetartových umělců do kampaně pro nábor nových zaměstnanců.
Výsledkem spolupráce Deloitte a nadějných malířů je pět obrazů na téma intuice, odvaha, vize, znalost a houževnatost, které jsou k vidění nejen v prostorách společnosti, ale také během společenských akcí pro manažery, jež Deloitte podporuje. Přední osobnosti českého byznysu mohou obdivovat díla i na akcích EURO Business Brunch nebo EURO Business Club. Deloitte poprvé představil obrazy na podzim na vernisáži, která přilákala řadu předních zástupců českého byznysu. „V odhodlání podat pomocnou ruku mladému umělci je kus vizionářské odvahy, je to obdobné, jako když podpoříte úsilí primární vědy. Není totiž žádným uměním podporovat zralé a zavedené umělce,“ vyzdvihl náměstek generálního ředitele Komerční banky Peter Palečka, jehož společnost má v této oblasti podobný přístup. Sám má navíc letité zkušenosti z působení ve správní radě Francouzsko-české akademie Telč, která podporuje rozvoj mladých hudebních interpretů.
Autory obrazů jsou Miroslav Polách, Jitka Mikulicová, Martin Gerboc, Evžen Šimera a Ladislava Gažiová. „Je to silná generace se silnými individualitami, zároveň je výtvarně složitá,“ říká kurátor projektu Karel Babíček. Umělcům se otevřela jedinečná možnost představit se skupině potenciálních kupců. Nejde pouze o oněch pět obrazů – ty pravděpodobně budou za určitou dobu prodány v dražbě, jejíž výtěžek Deloitte plánuje odkázat na podporu mladého umění. Byznysmeni mohou kontaktovat autora a dohodnout si například návštěvu ateliéru.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
DVB-T2 již pro 83 % domácností. Nové pokrytí hlásí Černá hora a Lysá hora
Objevil se první dvoujádrový Ryzen, vzorek mobilního čipu s GPU Radeon Vega 3
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít