Účinnost directmarketingu

26. ledna 2004, 00:00 - Zdeněk Kubín
26. ledna 2004, 00:00

Zvažuji použití directmailingu (klasickou poštou), ale nenašel jsem nikde informaci o míře jeho úspěšnosti. Nevíte náhodou, jaké je v současnosti toto procento? Jsou někde popsána základní pravidla zvyšující efektivitu kampaně a jak má taková kampaň vypadat, aby měla větší šanci na úspěch?

**VAŠE DOTAZY - NAŠE ODPOVĚDI

Tomáš Bleša

Obecně lze říci, že úspěšnost - přesněji doručitelnost - je do 90 % případů velmi dobrá. Při hodnocení doručitelnosti je ale třeba posuzovat konkrétní situaci. Vysoké procento doručitelnosti podmiňuje několik faktorů. Především je to kvalita directmarketingové firmy, od níž chcete adresy nakoupit. Snažte se tedy ověřit, jak často a jakým způsobem aktualizuje svoji databázi firem. V internetové nabídce jedné directmarketingové agentury jsem se rovněž setkal s tím, že garantuje doručitelnost ve výši 100 %. Jak sama agentura uvádí, není to dáno bezchybností, ale tím, že dopisy obratem na své náklady znovu rozesílá na rezervní skupiny, nebo adresy nahrazuje novými údaji; firma údajně dosahuje maximálně 1,8 % vrácených zásilek. Některé zásilky mohou být nedoručené ne kvůli chybné adrese, ale třeba chybou pošty, nebo proto, že je adresát nechce převzít a vrátí je zpět. Doručitelnost také může ovlivnit skupina, kterou chcete oslovit. I když firmy se dnes nestěhují tak často jako v první polovině 90. let, je třeba počítat i s touto skutečností, stejně jako s tím, že některé firmy - především menší - v oblasti služeb (různé obchody, opravny apod.) zanikají. Za úspěch lze považovat, když se z oslovených firem ozve 10 % a z nich pak dalších 10 % (po bližším seznámení s nabídkou) se rozhodne pro nákup zboží či služby. Aby byla vaše kampaň co nejvíce úspěšná, lze jen doporučit konzultace s příslušnou directmarketingovou agenturou. Právě ona, pokud je seriózní a poskytuje kvalitní služby, by měla s klientem celou kampaň probrat a doporučit postup. Pro konečný efekt důležité, že directmailing se v různých podobách opakuje.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít