U Libeňského mostu je rušno

20. listopadu 2006, 00:00 - PETR BÝM
20. listopadu 2006, 00:00

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV V holešovickém přístavu začaly výkopové práce první etapy rezidenčního a administrativního komplexu Prague Marina. U Libeňského mostu se ovšem bude stavět na více místech. Prague Marina, za nímž stojí investiční a developerský konglomerát Lighthouse Group, patří mezi oblíbené „vodní“ projekty.

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV

V holešovickém přístavu začaly výkopové práce první etapy rezidenčního a administrativního komplexu Prague Marina. U Libeňského mostu se ovšem bude stavět na více místech.

Prague Marina, za nímž stojí investiční a developerský konglomerát Lighthouse Group, patří mezi oblíbené „vodní“ projekty. Vyroste kolem laguny holešovického přístavu. Jde o mix bytových domů a kancelářských budov. Celkové investiční náklady se vyšplhají na 10 miliard korun. Výstavba je rozplánována na tři etapy, ukončena by měla být v roce 2010.

REZERVACE V PLNÉM PROUDU

„Už takřka polovina bytů je rezervována,“ tvrdí Tamir Winterstein, hlavní protagonista Lighthouse Group a celého projektu. Jeho slova se týkají první fáze projektu, ve které budou postaveny tři bytové domy s 339 byty, které budou stát na holešovickém nábřeží podkovovité laguny. Druhá etapa se odehraje v jejím ohbí a až v třetí bude zastavěn „poloostrov“, který odděluje bazén přístavu od řečiště Vltavy.

První etapa představuje náklady 1,17 miliardy korun - na tuto částku má smlouvu generální dodavatel stavby, kterým se stal na základě tendru Metrostav. Byty budou představovat nejvyšší segment současné tržní nabídky: ceny se pohybují od 49 do 75 tisíc korun za metr čtvereční, konkrétně od 3,3 do 20 milionů. Příznačné je, že rezervace se týkají hlavně dražších bytových jednotek - podobně je tomu u projektu Františkánská zahrada, kde jsou rovněž rozebrány nejdražší byty (tady se ceny šplhají až na 75 milionů).

Všechny tři domy vyrostou přímo u laguny. Mezi nimi budou původní přístavní budovy - včetně vstupní brány - v nichž zájemci naleznou hlavně gastronomické provozy.

Zachován zůstane i přístavní lodní výtah. Dojde také k obnovení provozu starého proplachovacího kanálu - díky tomu má být v laguně čistá, neustále proudící voda.

VLTAVA DEVELOPERY PŘITAHUJE

Prague Marina nicméně v říčním ohybu, kterým Vltava obtéká Holešovice, nezůstane osamocena. Na protějším libeňském břehu se delší dobu chystá podobný „waterfront“ projekt. Jeho středobodem budou dnes už nevyužívané říční doky. Na ně už před časem zaměřila pozornost firma Real Estate Karlin Group (REKG), která se donedávna zabývala revitalizací průmyslových objektů v Karlíně.

REKG má na severním úpatí libeňského mostu k dispozici 12 hektarů půdy, kde má vyrůst několik bytových domů a kancelářské objekty. Projekt je stále ve stadiu příprav, podle plánů se má začít stavět už příští rok. Na rozdíl od holešovického komplexu ovšem projekt nedosáhne až k vltavskému břehu. Na libeňské straně je totiž podél toku široká záplavová zóna, stavět se proto může až za protipovodňovými bariérami. V jejich předpolí se proto počítá s jinými objekty, například golfovým odpalištěm, které tady v jakési zárodečné podobě existuje.

Zatímco u obou zmíněných projektů jsou jejich základní kontury dobře zřetelné, nad dalšími aktivitou v okolí libeňského mostu se vznáší mlha. Před časem totiž začala demolice rozlehlého areálu Tesly Holešovice (je umístěn hned vedle mrakodrapů Lighthouse a Tokovo), nikdo ale neví za jakým účelem. „U nás žádné územní či stavební řízení, spojené s tímto pozemkem, nevedeme. Povolili jsme pouze demolici. Stavebník - je to firma Lexington - nemá žádnou zákonnou povinnost nás informovat o dalších záměrech,“ popisuje současný stav Jiří Chour z odboru výstavby městské části Prahy 7.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít