Tvrdý dopad přechodu k elektromobilům: Německo může přijít až o 410 tisíc pracovních míst - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Tvrdý dopad přechodu k elektromobilům: Německo může přijít až o 410 tisíc pracovních míst

, čtk,

Přechod od automobilů se spalovacím motorem k elektromobilům by mohl Německo do roku 2030 připravit až o 410 tisíc pracovních míst. Napsal to ekonomický list Handelsblatt, který se odvolává na zprávu Národní platformy pro budoucnost mobility (NPM). Ta působí jako poradní orgán vlády. Podle německého sdružení automobilového průmyslu VDA ale tato prognóza vychází z nerealisticky extrémních předpokladů.

V samotné výrobě motorů a převodovek je podle zprávy NPM ohroženo kolem 88 tisíc pracovních míst. Za obavami z negativních dopadů přechodu k elektromobilům na zaměstnanost stojí skutečnost, že výroba a údržba je u těchto aut méně náročná na práci než u tradičních automobilů. Handelsblatt například upozorňuje, že spalovací motor se skládá přinejmenším z 1200 součástek, zatímco elektromotor tvoří jen asi 200 součástek.

„Předpoklad, že by v příštích letech mohlo zaniknout až 410 tisíc pracovních míst, vychází z nerealistického extrémního scénáře,“ uvedl šéf VDA Kurt-Christian Scheel. Tento scénář podle něj mylně předpokládá, že v Německu se elektromobily a baterie budou do roku 2030 vyrábět pouze v omezeném množství a že se budou převážně dovážet ze zahraničí.


Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů


Scheel očekává, že němečtí výrobci do roku 2023 svůj sortiment elektromobilů ztrojnásobí na více než 150 modelů. Velkou část těchto elektromobilů by měli přitom vyrábět v Německu.

Spolková vláda se v rámci svého programu na ochranu klimatu zavázala, že do roku 2030 dostane na německé silnice sedm až deset milionů elektromobilů.

Německý automobilový průmysl v roce 2018 zaměstnával zhruba 834.000 lidí, což bylo nejvíce od roku 1991, upozorňuje agentura Reuters. Představuje důležitý motor růstu německé ekonomiky a je na něm závislá i řada českých podniků.

Dále čtěte:

Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí

Plně veganská Tesla: Muskova automobilka přestane používat kůži

Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen

Revoluce u pumpy: ropný gigant Shell věří elektromobilům

Ohodnoťte tento článek
Diskuze