Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Tvarohový čtyřicátník je pořád stejný

01. září 2008, 08:00 - Tomáš Stingl
01. září 2008, 08:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZMRZLINA - To nejzajímavější na nenápadném králi prodeje zmrzlin v Česku je fakt, že se od svého vzniku před 46 lety prakticky nezměnil. Počínaje recepturou, přes tvar až po design obalu je nanuk Míša pořád stejný.

Na tvarohovém nanuku Míšovi si začali pochutnávat první milovníci studených sladkostí v tehdejším Československu již před 46 roky. Od té doby získala tato zmrzlina spoustu příznivců. Kolem se měnily režimy, padaly vlády, ale Míša zůstával. A navíc v nezměněné podobě. Kupodivu bez problému přežil i porevoluční příval zahraničních zmrzlin a dodnes suverénně vládne tuzemskému trhu s více než 25 miliony prodaných kusů ročně.

Medvěd, který je prototypem zmrzliny

Míša je přitom specifický tím, že je to vlastně mražený tvaroh. Ten tvoří víc než polovinu hmotnosti celého výrobku. „Ve zmrzlinové části obsahuje Míša 65 procent tvarohu a v celém výrobku (včetně čokoládové polevy) pak 52 procent. Díky tomu je vnímán jako zdravější volba dezertu. Navíc i obsah kalorií je nižší, než by se dalo možná čekat. Tvoří pouhých sedm procent doporučeného denního příjmu energie dospělého člověka,“ říká Andrea Jandová ze společnosti Unilever.

Tato nadnárodní firma, která stojí za značkou Algida a Nanuk, má v současnosti Míšu v opatrování. „Pro spotřebitele je na Míšovi jedinečná i hořkosladká chuť. A také konzistence, jelikož Míša se na rozdíl od běžných zmrzlin neroztéká,“ uvádí Jandová další důvody oblíbenosti tradiční zmrzliny.

Ledová pochoutka s medvídkem ve znaku navíc do jisté míry definovala tuzemskou představu o zmrzlině. „Jeho tvar se stal typickým představitelem této kategorie zmrzlin. Když se tedy Čecha zeptáte, jak si představuje klasickou zmrzlinu, s největší pravděpodobností vám řekne, že je to zmrzlina na dřívku menší velikosti,“ míní Jandová.

Na odbyt jde i v zimě

V roce 2001 přibyl do rodiny ledních medvědů ještě Míša jahodový a meruňkový. O čtyři roky později se pak začaly pod touto značkou prodávat i zmrzliny ve vaničkách – tvarohová, jahodová a kakaová.

Míša je obchodním pokladem ještě z jednoho důvodu. Jde na odbyt prakticky po celý rok, což distributorovi pomáhá zejména ve studených měsících, které jinak znamenají pro zmrzlináře rapidní pokles příjmů. Zatímco u většiny zmrzlin se 70 až 80 procent ročního objemu prodá od dubna do srpna, o Míšu mají spotřebitelé zájem prakticky celoročně.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Nejste alergičtí na jídlo?
V pátek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Auta
Retro: Vyzkoušeli jsme, jak se řídí Buick Series 40 Sedan (…
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Technologie
Samsung prý sníží výrobu operačních pamětí, aby jejich ceny zůstaly vysoké
Velký test výkonných SSD pro rozhraní M.2 PCIe
Apple už má výřez i v baterce. Rozborka iPhonů prozradila i další detaily
Samsung umožní prodloužení životnosti starších televizorů pomocí kitu. Ne v Česku
T-Mobile láká na nový modem pro „LTE na doma“. Je rychlý a ještě k tomu sexy
Hry pro příležitostné hráče