Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Tvarohový čtyřicátník je pořád stejný

01. září 2008, 08:00 - Tomáš Stingl
01. září 2008, 08:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZMRZLINA - To nejzajímavější na nenápadném králi prodeje zmrzlin v Česku je fakt, že se od svého vzniku před 46 lety prakticky nezměnil. Počínaje recepturou, přes tvar až po design obalu je nanuk Míša pořád stejný.

Na tvarohovém nanuku Míšovi si začali pochutnávat první milovníci studených sladkostí v tehdejším Československu již před 46 roky. Od té doby získala tato zmrzlina spoustu příznivců. Kolem se měnily režimy, padaly vlády, ale Míša zůstával. A navíc v nezměněné podobě. Kupodivu bez problému přežil i porevoluční příval zahraničních zmrzlin a dodnes suverénně vládne tuzemskému trhu s více než 25 miliony prodaných kusů ročně.

Medvěd, který je prototypem zmrzliny

Míša je přitom specifický tím, že je to vlastně mražený tvaroh. Ten tvoří víc než polovinu hmotnosti celého výrobku. „Ve zmrzlinové části obsahuje Míša 65 procent tvarohu a v celém výrobku (včetně čokoládové polevy) pak 52 procent. Díky tomu je vnímán jako zdravější volba dezertu. Navíc i obsah kalorií je nižší, než by se dalo možná čekat. Tvoří pouhých sedm procent doporučeného denního příjmu energie dospělého člověka,“ říká Andrea Jandová ze společnosti Unilever.

Tato nadnárodní firma, která stojí za značkou Algida a Nanuk, má v současnosti Míšu v opatrování. „Pro spotřebitele je na Míšovi jedinečná i hořkosladká chuť. A také konzistence, jelikož Míša se na rozdíl od běžných zmrzlin neroztéká,“ uvádí Jandová další důvody oblíbenosti tradiční zmrzliny.

Ledová pochoutka s medvídkem ve znaku navíc do jisté míry definovala tuzemskou představu o zmrzlině. „Jeho tvar se stal typickým představitelem této kategorie zmrzlin. Když se tedy Čecha zeptáte, jak si představuje klasickou zmrzlinu, s největší pravděpodobností vám řekne, že je to zmrzlina na dřívku menší velikosti,“ míní Jandová.

Na odbyt jde i v zimě

V roce 2001 přibyl do rodiny ledních medvědů ještě Míša jahodový a meruňkový. O čtyři roky později se pak začaly pod touto značkou prodávat i zmrzliny ve vaničkách – tvarohová, jahodová a kakaová.

Míša je obchodním pokladem ještě z jednoho důvodu. Jde na odbyt prakticky po celý rok, což distributorovi pomáhá zejména ve studených měsících, které jinak znamenají pro zmrzlináře rapidní pokles příjmů. Zatímco u většiny zmrzlin se 70 až 80 procent ročního objemu prodá od dubna do srpna, o Míšu mají spotřebitelé zájem prakticky celoročně.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky prosince zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu…
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti nepředvedl, je na prodej za pakatel
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Technologie
Doom slaví 25. narozeniny. Jeho tvůrce slibuje novou epizodu
Tatra 700 byla nejrychlejším českým autem (retro)
IDOS po 10 letech mění design. Jak se vám líbí nové jízdní řády?
Konec podpory. Pro sedm let starý Android 4.0 bude obtížnější vyvíjet aplikace
První telefon s dírou v displeji představil Honor. Co nabídne View 20?
Hry pro příležitostné hráče