Tvarohový čtyřicátník je pořád stejný

01. září 2008, 08:00 - Tomáš Stingl
01. září 2008, 08:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZMRZLINA - To nejzajímavější na nenápadném králi prodeje zmrzlin v Česku je fakt, že se od svého vzniku před 46 lety prakticky nezměnil. Počínaje recepturou, přes tvar až po design obalu je nanuk Míša pořád stejný.

Na tvarohovém nanuku Míšovi si začali pochutnávat první milovníci studených sladkostí v tehdejším Československu již před 46 roky. Od té doby získala tato zmrzlina spoustu příznivců. Kolem se měnily režimy, padaly vlády, ale Míša zůstával. A navíc v nezměněné podobě. Kupodivu bez problému přežil i porevoluční příval zahraničních zmrzlin a dodnes suverénně vládne tuzemskému trhu s více než 25 miliony prodaných kusů ročně.

Medvěd, který je prototypem zmrzliny

Míša je přitom specifický tím, že je to vlastně mražený tvaroh. Ten tvoří víc než polovinu hmotnosti celého výrobku. „Ve zmrzlinové části obsahuje Míša 65 procent tvarohu a v celém výrobku (včetně čokoládové polevy) pak 52 procent. Díky tomu je vnímán jako zdravější volba dezertu. Navíc i obsah kalorií je nižší, než by se dalo možná čekat. Tvoří pouhých sedm procent doporučeného denního příjmu energie dospělého člověka,“ říká Andrea Jandová ze společnosti Unilever.

Tato nadnárodní firma, která stojí za značkou Algida a Nanuk, má v současnosti Míšu v opatrování. „Pro spotřebitele je na Míšovi jedinečná i hořkosladká chuť. A také konzistence, jelikož Míša se na rozdíl od běžných zmrzlin neroztéká,“ uvádí Jandová další důvody oblíbenosti tradiční zmrzliny.

Ledová pochoutka s medvídkem ve znaku navíc do jisté míry definovala tuzemskou představu o zmrzlině. „Jeho tvar se stal typickým představitelem této kategorie zmrzlin. Když se tedy Čecha zeptáte, jak si představuje klasickou zmrzlinu, s největší pravděpodobností vám řekne, že je to zmrzlina na dřívku menší velikosti,“ míní Jandová.

Na odbyt jde i v zimě

V roce 2001 přibyl do rodiny ledních medvědů ještě Míša jahodový a meruňkový. O čtyři roky později se pak začaly pod touto značkou prodávat i zmrzliny ve vaničkách – tvarohová, jahodová a kakaová.

Míša je obchodním pokladem ještě z jednoho důvodu. Jde na odbyt prakticky po celý rok, což distributorovi pomáhá zejména ve studených měsících, které jinak znamenají pro zmrzlináře rapidní pokles příjmů. Zatímco u většiny zmrzlin se 70 až 80 procent ročního objemu prodá od dubna do srpna, o Míšu mají spotřebitelé zájem prakticky celoročně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Auta
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za…
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Galaxy S9 uvidíme už za sedm týdnů. Samsung jej přiveze na CES 2018
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít