TV reklamy ztrácejí na účinnosti, rozpočty se zaměřují na online

12. února 2010, 04:13 - Lečtyř Ivan, <a href="http://www.m-journal.cz">MarketingJournal.cz</a>
12. února 2010, 04:13

Televizní reklama má svá nejlepší léta za sebou a sociální sítě si zaslouží ještě větší investice do reklamy. Alespoň tak by se daly stručně interpretovat výsledky každoročního výzkumu, jež na přelomu roku realizovala společnost Forrester Resarch a asociace ANA.

Autor: Darren Hester

Výsledky šetření, kterého se účastnilo přes sto význačných amerických inzerentů, byly zveřejněny dnes v New Yorku na akci nazvané ANA TV & Everything Video Forum.

Trend poklesu důvěry v TV reklamu pokračuje

Asi nejmarkantnějším momentem celého výzkumu je pokračující pokles důvěry marketérů v klasické televizní reklamní formáty. Celých 62% respondentů totiž uvádí, že efektivita televizních kampaní objektivně klesá. V souvislosti s tímto tak dochází k přesunu rozpočtů, které byly původně určeny na televizní kampaně do online sféry – konkrétně sociálních sítí a online videoreklamy. Zachovat pro TV reklamu stejné množství prostředků jako v loňském roce plánuje 41% marketérů. Přitom v roce 2009 mělo zájem zachovat rozpočty o 17% marketérů více, což dobře dokumentuje současný trend přelévání rozpočtů.

Průzkum se navíc snaží odpovědět na otázku, proč je televizní reklama vnímána jako formát s klesající efektivitou. Marketéři tvrdí, že kromě sociodemografických změn a proměn v chování obyvatelstva, které začíná více času trávit u počítače, je na vině i špatný přístup jednotlivých televizních stanic. Ty údajně špatně řadí reklamní pásma a přispívají tak k tvorbě „balastních“ reklamních bloků. Pomohlo by i zkrácení reklamních vstupů ze stávajících 20 – 30 sekund na 5 – 10 sekund. Dalším kamenem úrazu je pak zastaralý systém měření sledovanosti, který nedovoluje marketérům přesně cílit.

S tvrzením, že televizní stanice by měly pro zvýšení efektivity jednotlivých spotů volit kratší délku reklamních bloků souhlasilo 69% respondentů. Se zavedením nového standardního formátu – 5 až 10 vteřinové reklamy, který by zvedl efektivitu sdělení, souhlasilo 22%, 19% dotázaných pak označilo klasické třicetivteřinové spoty za přežitek, který v letošních deseti letech zhyne (v roce 2008 si to myslela dokonce třetina respondentů). 78% marketérů by určitě uvítalo možnost lépe cílit na své cílové skupiny, ale pouze 59% by bylo ochotno akceptovat v tom případě vyšší cenu pásma.

Problematické měření**

Jak již bylo řečeno, za jeden z největších problémů bylo označeno i nedostatečné měření účinnosti jednotlivých reklamních spotů. 82% dotazovaných si je jisto, že by bylo dosaženo naprosto odlišných a mnohem lepších výsledků ve chvíli, kdy by byla měřena sledovanost pro každý jednotlivý reklamní spot a ne pouze pro celé reklamní pásmo. 93% není spokojeno s doposud aplikovanými způsoby měření – poměřování pouze na základě četnosti (frequency - tedy toho kolikrát byla domácnost v určitém časovém období vystavena působení reklamy a kolikrát tato reklama byla opakována) a zásahu (reach - kolik domácností bylo v daném období alespoň jednou vystaveno působení reklamy) je prý nedostatečné. Jak by ovšem měl nový algoritmus vypadat není jasné. Téměř polovina (49%) ovšem věří, že americký systém měření Nielsen rating bude v příštích letech zpřesněn.

Více na MarketingJournal.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
Asus: Coffee Lake by mohlo být kompatibilní s deskami generace Z270, kdyby Intel chtěl
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít