Tuzemské pojišťovny zajímají jen Češi. Cizince zanedbávají

Tomáš Lemešani 05. srpna 2016, 06:30  -  lem
05. srpna 2016, 06:30

Nejrychleji, ale také nejkonkrétněji na dotazy cizinců týkající se zdravotního pojištění reaguje pojišťovna Ergo. Nejpomalejší je AXA, nejméně konkrétní informace poskytuje Uniqa. Vyplývá to z mystery shoppingu uskutečněného Asociací pro integraci a zdraví cizinců. Tuzemské pojišťovny podle průzkumu s cizinci komunikovat často neumějí, nebo nechtějí.

„Testem jsme se snažili zjistit, s jakým přístupem se setká cizinec coby potenciální klient. S detailnějšími výsledky chceme seznámit jednotlivé pojišťovny a věříme, že tak přispějeme ke zlepšení jejich přístupu k cizincům,“ říká Bedřich Jetelina, předseda Asociace pro integraci cizinců.

Test probíhal v průběhu června a července ve čtyřech kolech formou mailových dotazů. Ve dvou případech šlo o českého tazatele zastupujícího cizince, který není spokojený se svou stávající zdravotní péčí, v dalších dvou případech se fiktivní klient zajímal o podmínky zdravotního pojištění cizinců před svým příjezdem do země.

„Hodnotili jsme jak dobu čekání na odpověď, tak kvalitu nabídky. Neposuzovali jsme přitom, která pojišťovna nabízí kvalitnější nebo cenově výhodnější pojištění, ale pouze, nakolik konkrétní nabídku klientovi předloží. Je totiž známé, že pojišťovny často ‚mlží', pokud jde o podmínky pojištění,“ vysvětluje předseda asociace.

Pořadí pojišťoven na základě výsledků mystery shoppingu
Pojišťovna Hodnocení
Ergo 98 %
Pojišťovna VZP 68 %
Maxima 46 %
AXA Assistance 43 %
Uniqa 39 %
Slavia 28 %

Asociace pro integraci a zdraví cizinců

Kromě zmiňované Ergo pojišťovny, která vyhrála v obou kategoriích testu s hodnocením 98 procent, dosáhla lepších či aspoň průměrných výsledků Pojišťovna VZP - 68 procent a Maxima – 46 procent.

Ergo i PVZP reagují na dotazy vždy do dvou hodin. Až na výjimky většinou pojišťovny odpovídají do druhého dne. Zcela konkrétní nabídku klientovi vždy předložila pouze pojišťovna Ergo. „Kvalita nabídek je celkově slabá, pojišťovny většinou poskytly jen obecnější informace s doporučením návštěvy pobočky či odkazem na web. To ale není možné považovat za snahu pomoct klientovi zorientovat se v nabídce,“ hodnotí předseda asociace Bedřich Jetelina.

Nejhůř dopadly pojišťovna Uniqa a Slavia. Na dotazy cizinců nedopovídají, nebo odpovídají s velkým zpožděním a nekonkrétně.


Čtěte také:

Pojišťovny odtajnily statistiky podvodů

Postrach pojišťoven


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Hry pro příležitostné hráče