Menu Zavřít

Tržby z inzerce na webu loni výrazně stouply

31. 3. 2003
Autor: Euro.cz

O více než 30 procent na 320 milionů korun vzrostly loni tržby z internetové inzerce. Na základě průzkumu trhu internetové reklamy to odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Do této částky nejsou započítány příjmy z reklamních barterů. Letos očekává další růst přibližně o 20 procent na více než 380 milionů korun.

Informoval o tom Jan Pochman z Unie vydavatelů. Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury. Nejvýraznější posílení vykázaly mediální agentury. Naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli, uvedl SVIT. Internet zůstane podle sekce vydavatelů i letos bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Svědčí to prý o jeho atraktivitě pro zadavatele i o rostoucím významu internetové inzerce. Náklady vynaložené na oslovení jednoho uživatele jsou podle vydavatelů mnohdy výrazně nižší než u ostatních médií. Například automobilka Volkswagen během své internetové kampaně loni na podzim prodala údajně více vozů, zvýšila se i návštěvnost jejích internetových stránek. Rovněž pojišťovna Kooperativa zaznamenala pomocí reklamy na internetu více než trojnásobné zvýšení uživatelů svých stránek. Stavební společnost Skanska využila internetové reklamy k podpoře prodeje nových bytů. Polovina osob, které si závazně rezervovaly byt v objektu Terasy Červený vrch, získala informaci prostřednictvím internetu. Typickým internetovým uživatelem zůstává stále spíše muž ve věku do 30 let, který dosáhl středoškolského nebo vysokoškolského vzdělání. Šance zasáhnout reklamou další, zatím méně zastoupené skupiny populace, ale zvolna narůstají. Mezi novými uživateli internetu bylo podle zjištění Internet monitoru 58 procent žen a 70 procent lidí starších čtyřiceti let. Statistiku lehce zkresluje fakt, že je založena na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé obvykle působí u inzerce na malých a středních serverech. SVIT získala údaje od společností představujících 75 procent internetového reklamního trhu. Celkový příjem trhu sdružení odhadlo proporcionálně.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).