Menu Zavřít

Tržby Kofoly stáhl dolů polský trh. Klesly na 6,96 miliardy

23. 3. 2018
Autor: Profimedia.cz

Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 0,5 procenta na 6,96 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) jí klesl o 10,7 procenta na 950,2 milionu korun a provozní zisk o 28,9 procenta na 385 milionu korun.

„Hospodaření v posledním kvartále vykazuje meziroční zlepšení. Ze strategického pohledu se nám daří, ale musím přiznat, že jsme čekali více,“ uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš.

Bez započtení polského trhu by Kofole tržby meziročně o 8,6 procenta stouply. Hospodaření firmy na polském trhu zaznamenalo meziroční pokles tržeb o 28 procent, přičemž hlavní příčinou byl podle Kofoly stále pokles v segmentu privátních značek a stavba nového byznysu. Pokles v Polsku byl ale o něco menší než v roce 2016.

„Pozitivním signálem z polského trhu je fakt, že meziroční pokles tržeb je i přes náklady na modernizaci a koncentraci výroby nižší než v předcházejícím roce, a také to, že se firmě daří provádět změny podporující byznys na tamním trhu,“ uvedla Kofola ve zprávě. V Polsku se chce prosadit i s novými produkty. Proto tam loni koupila místního výrobce ovocných a bylinných produktů Premium Rosa.


Z potravinářství čtěte více:

Přijde český BioLidl? Branže kvalitních potravin hledá cestu z kruhu

 Obchod s biopotravinami, ilustrační foto


Na trhu v Česku a na Slovensku tržby Kofoly vzrostly o 3,2 procenta, vyšší prodeje zaznamenaly především značky Kofola, Rajec a Vinea. V adriatickém regionu tržby Kofoly narostly o 29,8 procenta a dařilo se tam zejména minerální vodě Radenska a tradiční limonádě ORA.

V Chorvatsku skupina dobudovala obchodní tým a distribuční kanály a podařilo se jí úspěšně začlenit výrobní závod v Lipiku, který převzala na konci roku 2016. Letos od toho očekává silný růst značek pramenitých a minerálních vod Studena a Studenac, které se v Lipiku vyrábějí.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

BRAND24

Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

 Coca-Cola

Přečtěte si také:

Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros

Karlovarské minerální vody kupují středoevropskou PepsiCo. Stanou se jedničkou trhu

Coca-Cola roste na úkor konkurence. Čtvrtletní zisk zvýšila o 38 procent

Žaloba na Coca-Colu: měla klamat ohledně rizik sladkých nápojů


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).