Trofeje pro Tour de France pocházejí z Čech

26. července 2011, 14:41 - Profit, TZ
26. července 2011, 14:41

Vítězové slavného závodu Tour de France získali trofeje z českého křišťálu z produkce české firmy LASVIT. Design trofejí vyrobených českými skláři v Novém Boru navrhla dvojice zkušených designérů Lars Kemper a Peter Olah pod vedením šéfdesignéra Škoda Auto Jozefa Kabaně.

Foto: LASVIT

Česká firma LASVIT, která se proslavila produkcí unikátních designových svítidel a světelných plastik ze skla, navrhla a vyrobila exkluzivně pro slavný cyklistický závod Tour de France trofeje pro celkové vítěze tohoto nejprestižnějšího závodu světa. Trofeje byly slavnostně předány v neděli 24. července držitelům všech 4 trikotů, tj. celkovému vítězi TdF – žlutý trikot, nejlepšímu jezdci do 25 let – bílý trikot, nejlepšímu sprinterovi – zelený trikot, a nejlepšímu vrchaři – puntíkovaný trikot, po skončení závodu při slavnostním vyhlašování výsledků TdF na slavné pařížské třídě Champs-Elysées. 

Autory designu unikátních trofejí je dvojice zkušených designérů, kteří s LASVIT spolupracovali již na předchozích úspěšných projektech. Na návrhu se pod vedením šéfdesignéra škoda Auto Jozefa Kabaně spolupodíleli německý designér Lars Kemper a Peter Olah ze Slovenska. Design je inspirovaný dynamikou a atmosférou tohoto nejprestižnějšího a nejtěžšího cyklistického závodu světa. Trofeje, které váží zhruba 2 kg, pochází z rukou českých sklářů z Nového Boru a jsou vytvořeny vždy z jednoho kusu křišťálového skla, které je ručně foukané a následně opracované ručním broušením.

Spojení Tour de France se škoda Auto se stalo už tradicí a tento rok je automobilka hlavním sponzorem závodu už po osmé. Bylo pro mě velkou ctí, když jsem byl osloven, abych navrhl trofej pro vítěze tohoto závodu. Protože automobilka škoda patři mezi to nejlepší, co pochází z České republiky, chtěli jsme i při výběru materiálu použít typicky český produkt, a tak volba padla jednoznačně na český křišťál, který právě díky svým vlastnostem jako je tvárnost, hodnotnost a brilance v kombinaci s uměním mistrů sklářů je jakoby přímo předurčený na tvorbu takovýchto exkluzivních trofejí,“ řekl designér Peter Olah.

Spolupráce s firmou škoda Auto, navíc pro tak prestižní sportovní událost jakou je závod Tour de France pro nás byla opět velkou výzvou a zároveň prestižní zakázkou. Naše produkce staví na slavné tradici českého uměleckého sklářského řemesla s více než tisíciletou historií, ve které se snažíme propojovat řemeslné dokonalosti a tradiční rukodělné výroby s kreativitou současných špičkových českých, slovenských i světových designérů projevující se v jejich moderních návrzích a designech,“ dodává ke spolupráci obchodní ředitel společnosti LASVIT Aleš Stýblo.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Auta
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně…
Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný a dodává ho Mercedes
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů za dva miliony korun
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Technologie
10 tipů na nejlepší tablety pro práci i zábavu [Vánoce 2017]
ASLR je vinou chyby ve Windows 8/10 méně funkční než ve starším Windows 7
Intel chce z počítačů odstranit podporu legacy BIOSu, znefunkční to staré OS a hardware
Je plnohodnotný Skype příliš pomalý a přebujelý? Zkuste Skype Lite pro Android
Nejnovější produkt Elona Muska je… powerbanka Tesla
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít