Třicet nejčastějších chyb manažerů během krize

30. listopadu 2009, 02:45 - Red Eko, Robert Half, <a href="http://www.aktualne.cz">Aktuálně.cz</a>
30. listopadu 2009, 02:45

Jaké nejčastější chyby dělají manažeři v době krize, tedy "rozkolísané ekonomiky"? Společnost Robert Half sestavila přehled třiceti nejběžnějších. Týkají se oblasti morálky a udržení zaměstnanců, produktivity, inovací a schopnosti přijímat rizika.

Autor: Isifa.cz

Domnívat se, že zaměstnanci neunesou pravdu

Otevřená komunikace i o poklesu vašich obchodních výsledků dává zaměstnancům pocit, že mají určitou kontrolu nad danou situací.

Pokládejte na poradách, interních schůzkách otázky typu: „Co se stalo v minulosti, když došlo ke snížení obchodní činnosti? Jak společnost tuto situaci řešila? Jak se můžeme poučit z této zkušenosti, jak ji využít v současné situaci?“

Kromě faktu, že si zaměstnanci uvědomí, že jsou do řešení dané situace více zapojeni, se tak dozvíte i jejich zajímavé návrhy.

Obviňovat vrcholový management

V případě, že jste manažerem, který musí zaměstnancům sdělovat i špatné zprávy, můžete inklinovat k tomu, že tyto zprávy doplníte větami typu: „Já bych tuto situaci řešil jinak, ale jedná se o rozhodnutí vrcholového managementu.“

Přestože se tím můžete na chvíli vyhnout nepříjemným reakcím ze stran zaměstnanců, dáváte tak najevo, že nesouhlasíte s vedením společnosti, což zaměstnancům na klidu nepřidává.

Namísto toho je lepší seznámit zaměstnance se změnami a s důvody, které k těmto změnám vedou, včetně toho, jak můžou pomoci firmě tyto problémy překonat.

Myslet si, že lidé jsou rádi, že vůbec mají práci

Tento předpoklad je založen na domněnce, že lidé jsou v době oslabené ekonomiky rádi, že mají jistotu v podobě pracovního místa. Přestože to v některých případech může být pravda, vždy pamatujte na to, že nejschopnější zaměstnanci mají vždy na výběr.

Schopní zaměstnanci se vždy prosadí na trhu práce bez ohledu na to, o jakou dobu se jedná. Vy ale chcete, aby ti nejlepší zaměstnanci zůstali ve vaší společnosti dlouhodobě.

Nehledat externí zdroje

Vaši zaměstnanci mohou mít rozličné obavy a mohou klást otázky, na které vy (vaše společnost) nemáte odpověď. Nebojte se využívat služeb jiných odborníků.

Pokud vám zaměstnanci kladou otázky například ohledně penzijního připojištění, možnosti spoření, zajistěte jim finanční poradenství, kde jim poskytnou příslušné informace a odborně poradí.

Nesdělovat informace o firemních nákladech

Mnoho zaměstnanců netuší, kolik firma vydává na zaměstnanecké výhody – seznamte je s firemními výdaji za jazykové kurzy, penzijní připojištění, stravenky, lékařskou péči atd.

Více na Aktuálně.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Jdete zítra volit? Liftago, SmileCar a Rekola vás k urně svezou zadarmo
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít