Triangl stále čeká na investora

08. srpna 2005, 00:00 - PETR BÝM
08. srpna 2005, 00:00

ŽATECKO Z bývalého vojenského letiště má vzniknout gigantická průmyslová zóna. Velkého investora se ale do oblasti stále nedaří sehnat. Naopak zájemců o menší kusy areálu je mnoho. Více než třísethektarové trojúhelníkové území na silničním tahu Louny-Chomutov zhruba padesát let sloužilo jako vojenské letiště.

**ŽATECKO

Z bývalého vojenského letiště má vzniknout gigantická průmyslová zóna. Velkého investora se ale do oblasti stále nedaří sehnat. Naopak zájemců o menší kusy areálu je mnoho.

Více než třísethektarové trojúhelníkové území na silničním tahu Louny-Chomutov zhruba padesát let sloužilo jako vojenské letiště. Armáda ho ale v roce 1992 opustila a dlouho se tady nedělo nic. Až počátkem této dekády se zrodila idea průmyslové zóny a v roce 2002 se začalo i s její realizací.

Areál nazvaný Triangl je v některých ohledech výjimečný. Především takřka gigantickou rozlohou, pak také náklady na výstavbu, které přesáhly půl miliardy korun, a také tím, že jde o jeden z největších projektů regenerace takzvaných brownfields v České republice.

V podstatě už od loňského roku jednají zakladatelé zóny s investory - podle klasifikace CzechInvestu jde o zónu rozvojovou, která funguje podle vzorce: postav a pak hledej investora. Triangl ovšem potřebuje partnera strategického, který bude pro kraj skutečně přínosem - jak finančně, tak počtem nabízených míst. Takový investor by měl koupit nejméně sto hektarů. Podle Ivo Semeráka z CzechInvestu je to dlouhodobá záležitost. „Obsadit zónu takového typu není záležitost měsíců, ale let,“ říká.

Zájem dosud projevily různé společnosti, například automobilky Hyundai či Peugeot, v současnosti se jedná s dalšími třemi významnými zájemci. „Jména vzhledem k probíhajícím jednáním nelze uvádět. Jde o investory z oblasti automobilového, elektronického a elektrotechnického průmyslu,“ oznámili zástupci CzechInvestu.

Proces je dosud bezvýsledný - ke smůle celého regionu, kde v dojezdové vzdálenosti od Trianglu čeká na práci 25 tisíc nezaměstnaných. Obsazení zóny mimo jiné naráží na nevyhovující dopravní spojení - rychlostní silnice R7 potřebuje rozšířit a modernizovat, ale jako vždy se nedostává peněz.

„Pokud bychom chtěli zónu rozdělit na dvacetihektarové kousky, tak nám utrhají ruce,“ komentuje hledání investorů pro žateckou zónu Triangl Jan Sixta, vedoucí odboru hospodářské strategie Ústeckého kraje.

Zatímco v CzechInvestu situace v Trianglu nikoho neznepokojuje, Ústeckému kraji pomalu dochází trpělivost. „Pokud letos nebudeme úspěšní, myslím, že začneme zónu cupovat na menší kousky,“ tvrdí Jan Sixta. 

Na Žatecku vzniká jeden z největších projektů regenerace takzvaných brownfields v Česku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít