Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Tři muži v kabině

23. června 2008, 00:00 - Erich Handl
23. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CITROEN BERLINGO - Tisícovky českých živnostníků podnikaly v minulých dvanácti letech s malou dodávkou Citroen Berlingo. Nyní přichází na trh další verze se startovní cenou 304 900 korun.

Rodokmen berlinga sahá až do roku 1996, kdy do ulic vyjela jeho první verze. Koncern PSA jej vyrábí jako dvojče Peugeotu Partner, ve světě se jej prodalo 1,76 milionu kusů. Jedná se o typický furgon pro řemeslníky nebo pro rozvoz zboží, má ale také osobní variantu. Co přináší letošní generace? Berlingo má opticky hranatější předek, prudší sklon předního okna a větší rozměry. Karoserie, posazená na platformě modelu C4 Picasso, povyrostla do délky i do šířky. Nákladní verze pojme na korbu 3,3 kubických metrů nákladu, do osobní varianty se vejde pět pasažérů a 1350 litrů zavazadel. Ve srovnání s prvním osobním berlingem to znamená nárůst o jednapadesát litrů.

 JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nové berlingo umožňuje odečet DPH bez dodatečných úprav. Ve verzi furgon bude užitečné pro řemeslníky, zásobovače nebo kurýry. „První verzi berlinga používáme bez problémů pro převážení menších kusů nábytku. Nová generace se mi zdá ještě praktičtější. U naší dodávky si například sám nevyměním žárovky v levé přední svítilně, nutná je návštěva servisu. Současné verzi už konstruktéři vymysleli lepší přístup k parabole světla,“ říká vedoucí pražské prodejny Ligne Roset Pavel Svoboda.

Redakce Profitu otestovala minulý týden furgon určený pro přepravu nákladu. Jde o vůz s kabinou pro dva řemeslníky a skříňovou korbu, která je od interiéru oddělena přepážkou. Co se v nové verzi změnilo? Hlavní novinkou kabiny je skutečnost, že díky šíršímu rozvoru lze namísto sedadla spolujezdce přikoupit dvojsedadlo. Prostřední místo je sice jen jakýmsi nouzovým sedátkem, ale pro dopravu montéra na nedalekou stavbu postačí. Zcela přepracována je palubní deska. Nová je robustní a vysoká, s řadou odkládacích přihrádek. Oproti předchozí verzi je skrz volant lépe vidět na „budíky“.

Velkou změnou je střední sloupek palubní desky, který odděluje nohy cestujících a vyrůstá z něj krátká řadicí páka. Řazení se nám zdálo oproti předchůdci komfortnější a přesnější, nevýhodou sloupku je ale fakt, že představuje překážku pro nohy prostředního pasažéra. Uspořádání sedadel je jinak praktické, opěradla dvousedadla je možné sklopit a otvorem v dělicí přepážce prostrčit do kabiny dlouhý předmět. To je užitečné pro přepravu trubek, koberců či latí.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

  model - Citroen Berlingo 1,6 HDi Furgon

  typ vozu - třímístný furgon

  motor - naftový čtyřválec

  objem válců - 1,6 litru

  max. výkon - 66 kilowattů

  max. rychlost - 160 km/hod

  zrychlení 0-100 - 14,3 sekundy

  spotřeba - 5,7 l/100 km

  korba - 3,3 m3

  užitečná hmotnost - 625 kilogramů

  cena (základ) - 304 900 Kč

U základní verze, kterou jsme měli k dispozici, je třeba smířit se s minimální výbavou kabiny. Například namísto kaslíků hledí na posádku z palubní desky jen holé odkládací díry. A co nákladový prostor? Oproti minulé generaci se o něco zvětšil, bez problémů pojme mezi podběhy kol europaletu. Praktické jsou postranní posuvné dveře, ale ty lze mít jen za příplatek 14 tisíc korun. K motoru, tradičnímu dieselu 1,6 HDI, jsme neměli žádné výhrady. Je to osvědčený tahoun se solidním výkonem a nízkou spotřebou.

Výsledek testu: nové berlingo je větší a praktičtější než jeho předchůdce, hlavním plusem u furgonu je přidání třetího sedadla do kabiny. Je to ale jen nouzové sedátko pro krátké jízdy. Dodávka má stále příznivou startovní cenu, která zahrnuje airbag řidiče a elektronické bezpečnostní systémy. Připlácet se ale musí za takové věci, jako jsou rádio, airbag spolujezdce nebo boční posuvné dveře skříně. Pokud chce zájemce slušně vybavenou dodávku, musí připlatit dalších 64 tisíc korun.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní…
Mlhovkáři, nízké slunce, námraza… Jste připraveni na podzimní nástrahy silnic?
Sedm užitečných prvků výbavy moderních aut, které nikdo nepoužívá
Spoluzakladatel Škody Václav Klement se narodil přesně před 150 lety
Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Technologie
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Chystá se nový formát SD karet pro smartphony. NM Card bude stejně velké jako nanoSIM
Palm se vrací s prťavým smartphonem, který má jedno velké ALE
Přehled: Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Změny v podpoře Windows 10. Firmy mají 30 měsíců, odešly verze 1703 a 1607 pro mobily
Hry pro příležitostné hráče