Tři čtvrtiny uživatelů používá na internetu jen několik oblíbených hesel

27. července 2011, 18:24 - Profit, TZ
27. července 2011, 18:24

Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Výsledky přinesly řadu zajímavých a někdy i překvapivých zjištění.

Foto: Profimedia.cz

Průzkum chování uživatelů na internetu navrhli a vytvořili specialisté konzultační agentury Dobrý web, která se dlouhodobě věnuje internetovému marketingu a návrhu webů. Kompletní informace k průzkumu včetně jeho výsledků a doporučení pro webdesignery jsou k dispozici na stránce http://pruzkum.dobryweb.cz.

Do průzkumu, který proběhl začátkem letošního roku, se zapojily bezmála tři tisíce respondentů. Jejich nábor podpořila například kampaň na serverech společnosti Internet Info nebo informace na sociálních sítích. Adam Fendrych, vedoucí oddělení User experience, k získávání vyplněných dotazníků říká: „Velmi mile nás překvapila reakce uživatelů a jejich ochota se průzkumu zúčastnit. Jen během prvních dvou dní jsme získali 1 300 vyplněných dotazníků. Finální počet téměř 3 000 účastníků výzkumu představuje vzorek, který nám dává možnost považovat výsledky za relevantní a tudíž svými zjištěními užitečné pro tvůrce webu.

Z průzkumu například vyplynulo, že pro více než 60 % uživatelů je problematické vyplňování ochranného pole, tzv. CAPTCHA. Označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe. Velmi zajímavým zjištěním je i skutečnost, že písmo menší než 14 px se uživatelům obtížně čte. Například často používané písmo o velikosti 11 px je pro více než 40 % respondentů nepohodlné, či zcela nečitelné.

Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že používají pouze několik oblíbených hesel ke všem svým internetovým účtům. Jakékoliv požadavky omezující jednoduchost hesla je obtěžují. Potvrzování hesla při registraci považují lidé spíše za užitečné - přes 90 % uživatelů to vnímá pozitivně nebo neutrálně.

Dalším zajímavým příkladem je otevírání odkazů v novém okně, které podle průzkumu obtěžuje 50% uživatelů. Přes 82 % si umí odkaz do nového okna otevřít. Z mapových portálů jsou nejvíce používanými ty od společností Seznam.cz a Google. Průzkum ukázal, že neexistuje výrazná preference jednoho z nich. Znalost různých pojmů spojených s internetem je kolísavá. Těmi nejznámějšími, kterým rozumí více než 90 % uživatelů, jsou kurzor, Wi-Fi, .zip, .pdf a .doc.

Na našem trhu dosud nebyla k dispozici konkrétní data o chování českých uživatelů. Webdesigneři často vycházejí ze zahraničních studií, které jsou jistě přínosné, ale nereflektují česká národní specifika. „Věříme, že výsledky našeho průzkumu pomohou všem, kteří se tvorbou webu zabývají, zlepšit kvalitu českých webových prezentací,“ komentuje průzkum Luboš Plotěný, ředitel agentury Dobrý web. 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít