Trafiky budou. Ale čí?

27. listopadu 2013, 12:00 - Pavel Páral
27. listopadu 2013, 12:00

Trafikanti Ivan Fuksa a Alexandr Vondra opustili dozorčí radu Českého Aeroholdingu. Obráceným směrem zamíří Gustav Slamečka, exministr dopravy, exšéf ČD Cargo a partner Jana Nováka. Nejbližší spolupracovník ministra financí Jana Fischera totiž o obsazení těchto postů rozhoduje.

Sám Novák by mohl na letišti dostat taky pěknou trafiku šéfa bezpečnosti, jak se před časem objevilo v médiích. Fischer zase vyhlíží post velvyslance v Lucemburku, který byl sice před časem zrušen, ale mohl by se zase zřídit. Co na to asi říká plukovník Robert Šlachta a vrchní státní zástupce Ivo Ištvan, kteří Fuksu, který představenstvo Aeroholdingu právě opouští, za přijetí trafiky v této firmě drželi pět týdnů ve vazbě?

Nezpochybňujeme kompetentnost výše zmiňovaných trafikantů ani jejich schopnost vykonávat svěřené funkce. Jen demonstrujeme názorně, jak to chodí, chodilo a chodit bude nadále. Existuje pro to i dobrý důvod. Výkon vysoké funkce ve státní správě výrazným způsobem ovlivňuje kvalifikaci. Tedy pokud je dotyčný ovlivnitelný v tomto směru. Byli a jsou v politice lidé, které žádná pozice neochytří, protože zjevně není co ochytřovat. Ale obecně platí, že exministry by měl stát využívat na postech, pro něž jsou vhodní. A to celkem bez ohledu na politický původ. A také se to tak roky dělo.

Nové trafiky

Nutno přiznat, že ne vždy to mělo zrovna logiku. Dosazení Vondry na Ruzyň po působení na obraně a se zkušenostmi diplomata moc logiku nemělo. Stíhačky a vojenské dopravní letouny s technikou na palubě tam naposledy přistávaly před pětačtyřiceti lety a věřme, že se repríza v dohledné době nepřipravuje.

Podobně nešťastná je ale i trafika pro Slamečku, který na ČD Cargu drobánek zaspal a jeho díl na současném smutném stavu firmy je nezpochybnitelný.

Nicméně mnohem zajímavější než současné trafikantství bude to, na něž se můžeme těšit. Tedy pokud v sobě máme kousek masochisty. Pokud jako ministr financí dostane personální kompetence v Českém Aeroholdingu, ČEZ a dalších státních firmách Andrej Babiš, uvidíme, jak je využije. Hodlá stát řídit jako firmu a zrovna v tomto případě bude zřetelně vidět, zda tu firmu považuje na naši, či svou vlastní.


Čtěte další komentáře Pavla Párala:

Palermo

Past na mamuta

Mrtvý Němec, dobrý Němec


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít