TPCA se dohodla s odbory. Platy na dělnických pozicích letos vzrostou o 1750 korun - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

TPCA se dohodla s odbory. Platy na dělnických pozicích letos vzrostou o 1750 korun

, čtk,
TPCA se dohodla s odbory. Platy na dělnických pozicích letos vzrostou o 1750 korun
Zdroj: ČTK

Zaměstnanci kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) si v příštích dvou letech polepší na platech celkem o 16 procent. Pro letošní rok vzroste mzda na dělnických pozicích a související prémie o 1750 korun, od 1. ledna 2019 pak o dalších 1900 korun. Vedení automobilky se na tom dnes dohodlo s odborovými organizacemi, skončilo tak kolektivní vyjednávání.

Součástí dohody je také nový systém firemního bonusu, který bude odstupňován podle pozice zaměstnance. Celkový průměrný příjem výrobního operátora tak vzroste postupně o více než 4000 korun, což je více než 16 procent. Průměrná mzda na dělnických pozicích postupně vzroste na 34 500 korun. Navíc dostávají tarifní zaměstnanci v průměru 4000 korun prostřednictvím benefitů.

„Jsme rádi, že jsme dospěli k dohodě, která našim zaměstnancům přinese zvýšení jejich životní úrovně a zároveň díky dvouletému období trvání kolektivní smlouvy jistotu a stabilitu. Za velmi důležitý bod považuji nalezení rovnováhy mezi životní úrovní zaměstnanců a prosperitou společnosti,“ řekl prezident TPCA Koreacu Aoki.


Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

 Dobová vize auta budoucnosti


„Vždycky to může být více, ale vzhledem k situaci, jaká je v TPCA a jaká je obecně u nás, tak si myslím, že ta dohoda je dobrá,“ řekl předseda odborové organizace KOVO Ivo Navalaný.

Nová kolektivní smlouva bude podepsána do 31. prosince 2019. Ve společnosti TPCA pracuje zhruba 2700 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice a zároveň největším zaměstnavatelem kolínského regionu. Automobilka vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota. Kapacita závodu je 330 tisíc vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009. Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu loni TPCA snížila produkci o desetinu na 199 078 vozidel.

Kolektivní vyjednávání o výši platů je v současnosti v plném proudu také v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Odbory požadují růst platů o více než deset procent.

Dále čtěte:

Tuzemské automobilky loni pokořily rekord. Vyrobily 1,41 milionu vozů

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Vítězem soutěže Exportér roku je Škoda Auto. Agrofert skončil třetí

Škoda postaví v Boleslavi do dvou let novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy


Ohodnoťte tento článek
Diskuze