Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

 Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) Kolín
Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) Kolín
Autor: ČTK

TPCA instaluje nové technologie za desítky milionů. Chce snížit zátěž zaměstnanců

08. srpna 2017, 14:48 - čtk
 Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) Kolín
Automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) Kolín
Autor: ČTK
08. srpna 2017, 14:48

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) provádí úpravy, které mají snížit zátěž zaměstnanců. Firma k úpravám a instalaci nových technologií využila letní odstávku, investice ji vyjdou na několik desítek milionů korun. Vedle toho provádí také běžnou údržbu.

„V posledních letech se ještě více zaměřujeme na ergonomii a usilujeme o snížení zátěže našich zaměstnanců. Proto je řada investic prováděných v tomto létě směřována právě do této oblasti,“ řekl mluvčí TPCA Marek Hovorka.

Úpravou prošlo například místo, kde se do hotových automobilů montují dveře. „Zapouštíme velkou část dveřní linky o několik desítek centimetrů pod podlahu tak, aby se operátoři nemuseli při umísťování dílů tolik ohýbat,“ uvedl Hovorka. Linka bude zapuštěna pod zemí zhruba 40 centimetrů. Zároveň bude její povrch potažen speciálním měkkým kobercem, což zvýší komfort zaměstnanců.

TPCA
Ve společnosti TPCA pracuje zhruba 2800 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice a zároveň největším zaměstnavatelem kolínského regionu. Automobilka vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota. Kapacita závodu je 330 tisíc vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Investice ulehčí práci také ve svařovně, kde automatizovaní roboti nahradí operátory, kteří dosud odebírali díly po svaření středového sloupku s karosérií. Z velké části nahradí člověka automatický dopravník a zaměstnanec se nebude muset tolik fyzicky namáhat. „Je samozřejmé, že všechny tyto práce nejsou hotovy za dva týdny. Jde o několikaměsíční přípravy, kdy musíme nejdříve vše vymyslet, připravit mimo linku a při odstávce už jen dokončíme samotnou instalaci nových technologií,“ dodal mluvčí.

I při odstávce klade firma velký důraz na bezpečnost, v areálu se totiž pohybuje velké množství pracovníků dodavatelských firem. „Každý den máme schůzky s dodavateli, kde s nimi probíráme harmonogram prací, provádíme bezpečnostní patroly a v každém okamžiku víme, kolik lidí a kde se v továrně pohybuje,“ řekl manažer centrální údržby TPCA Zdeněk Bejda, který je supervizorem prací v celé továrně.

Hromadná dovolená začala v TPCA 31. července, zpět do práce se zaměstnanci vrátí 14. srpna.

Přečtěte si také:

Rekordní výroba aut: v pololetí stoupla o 5,1 procenta, hlavně díky Škodě

Kolínská TPCA loni vyrobila přes 220 tisíc aut, nejvíce za pět let

Autoprůmyslu se daří. Utržil rekordní bilion korun



Čtěte také

 Hradní kancléř Vratislav Mynář

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu ale nevymáhá

Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup…

před 2 hodinami

ilustrační foto

Vyčerpání evropských peněz jako hlavní kritérium. Z podpory pro malé podniky čerpaly nadnárodní korporace

Z miliard korun určených hlavně pro malé a střední firmy ze sektoru informačních a…

před 2 hodinami

Martin Němeček

Po krizi jsme nakoupili nesmírně kvalitní majetek velmi lacino, říká Martin Němeček z CPI

Akcie některých firem na burze neuvěřitelně padají. A to je ideální příležitost pro…

před 4 hodinami

Praha Nádraží Holešovice

První pražské partnerství. Projekt rozvoje Nádraží Holešovice zadrhává už na startu

Společný projekt pražského dopravního podniku a developerů Borensteina a Samiiho v…

před 4 hodinami

textilka Veba

Dotováním k růstu i úpadku: jak se daří českým příjemcům evropských peněz

Dotace na rozvoj podnikání nepřinášejí českým firmám záruku úspěchu. Více než polovina…

před 10 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
eNeschopenka 2020: co se změní?
Školní prázdniny v roce 2019/2020: kdy se mohou děti těšit na volno?
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
Auta
Škoda Octavia nové generace se (ne)ukazuje na prvních…
Produkční Tesla Model 3 je rychlejší než Porsche Taycan Turbo S. Zvládne až 900 km/h
Honda CR-V Hybrid vs. Toyota RAV4 Hybrid: Diesel? Nevedeme!
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Bentley GTC, Superb Scout, Mazda CX-30 a další
CaetanoBus představil autobus s palivovými články od Toyoty
Hry pro příležitostné hráče