Toyota Corolla kombi je pohodlná i vzadu

06. října 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
06. října 2003, 00:00

JEDEN Z HISTORICKY NEJOBLÍBENĚJŠÍCH MODELŮ AUT NA CELÉ PLANETĚ JE DOBŘE ZAPSÁN I U ČESKÝCH ZÁKAZNÍKŮ. V NABÍDCE JE COROLLA UŽ KOMPLETNÍ: LZE ZÍSKAT JAK HATCHBACK, SEDANA I VERSO, TAK VELICE PRAKTICKÉHO KOMBÍKA.

Velmi dobře přístupný zavazadlový prostor není bohužel největší

A NA TOHO SE PODÍVEJME.

Ač jde o vůz ze segmentu nižší střední třídy, přesto mu především střešní ližiny a sympaticky protažená záď dávají šance mírně vyšší. Technickou výdrží ovšem překoná většinu vozů z třídy nad sebou. Interiér střední Toyoty je ve jménu jednoduchosti a účelnosti. Pěkný trojramenný volant se silným věncem doplňuje přehledná středová konzola s logicky rozmístěným ovládáním klimatizace a audia. Drobné výhrady lze mít k rozdělení pohodlí v autě. Zatímco na místě řidiče by pohodlí víc prospělo dvou- namísto jednoosového nastavování volantu, na zadních sedadlech je příjemně dost místa jak kolem kolen, tak i u samotné podlahy. Toho je ale podle všeho dosaženo trochu na úkor základního objemu zavazadelníku. Ten lze ale maximalizovat standardně skládanými sedadly a pak je nabídnutý prostor zcela srovnatelný s jakýmkoliv konkurentem ve třídě. Optimální motorizací pro kombi se jeví spolehlivý benzinový agregát 1.6 s proměnným časováním sacích ventilů. Díky tomuto patentu je chod motoru příjemně sytý a vyrovnaný. Maximální provozní otáčky jdou až do 6500 za minutu, ovšem to už je za cenu patrné hlučnosti v kabině. Motoru nechybí ochota efektivně zatáhnout už od spodních otáček a spotřeba se zvedne jedině při opravdu razantní jízdě nebo při hodně nervózním pohybu po městě. K podvozku Toyoty Corolly kombi je těžké hledat jiný příměr, než že je klidný. Jde o vyváženě nastavené odpružení, které sice neláká k závodnímu protahování vozu zatáčkami, ale zajistí příjemný komfort jízdy pro všechny cestující. Ocenění zaslouží především minimalizace průniku hluku z přejížděných nerovností do kabiny. Kvalita značky je znát jak na dílenském zpracování, tak i na ceně vyšších verzí výbavy. Například ve stupni „Sol“ jsou v základu ABS, čtyři airbagy a samočinná klimatizace. Toyota Corolla kombi má pohromadě dostatek dobrých vlastností, aby si dál držela svou pozici téměř ideálního rodinného spolehlivého vozu a vyhýbat se jí nebudou ani podnikatelé.

NA CO TO AUTO JE?

Corolla kombi odveze kohokoliv kamkoliv a s téměř čímkoli. Jde o vůz, který si velmi oblíbily čtyřčlenné rodiny, ale stejně tak střední podnikatelský stav jako druhý praktický automobil do firmy. Nejcennější na něm je přitom jeho technická spolehlivost a nezdolnost i při střídání šoférů. Corolla má také jedny z nejlepších hodnocení v dlouhodobé indexaci poruchovosti podle německé tabulky TÜV.

JAK NA DPH?

Pětadvacetitisícová přepážka za druhou řadu sedadel udělá z Corolly kombi vůz s možností odpočtu DPH. Přepážka je posunovatelná a nepůsobí příliš masivně, takže u většiny vozů užívaných ve firmě nebo i rodině je mřížka spíš praktickým doplňkem. Podle mechanika autorizovaného servisu není problém přepážku odstranit.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Toyota Corolla 1.6 kombi

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 81 kW

Točivý moment 150 Nm

Maximální rychlost 190 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,2 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 9,2 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,0 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,2 l/100 km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4385 mm

Šířka 1710 mm

Výška 1520 mm

Zavazadlový prostor 402 dm 3

Objem nádrže 55 l

Cena 489 900 Kč

+ KLADY

* dlouhodobá technická spolehlivost

* kvalitní dílenské zpracování

* velmi dobré jízdní vlastnosti

* dost prostoru vzadu

- ZÁPORY

* vyšší cena

* méně pohodlí pro řidiče

* hlučnější motor v otáčkách

* slabší topení u podlahy

    

foto: Toyota

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Auta
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes…
Plug-in hybridní kupé Polestar 1 není Volvo a vyrábět se bude v Číně
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Technologie
Windows 10 Fall Creators Update: jen malé a někdy nedotažené novinky [recenze]
Bez LTE, zato s Wi-Fi. Praha nabídne v metru bezplatný internet
Intel dává k procesorům Core i7-7700K a i7-6700K zadarmo dvě hry. Slevy zatím ne
Levnější smartphony budou zase o kus lepší. Díky Snapdragonu 636
Špičková výbava za hubičku. Archos Diamond Omega je nejlevnější mobil se Snapdragonem 835
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít