To je ale krásný pejsek, milostivá

15. února 2008, 11:26 - Denisa Kollmanová
15. února 2008, 11:26

I na domácích mazlíčcích se dobře vydělává

Přehlídkové molo, na němž modelové a modelky chodí v extravagantních, provokujících a hýřivě barevných oblečcích po čtyřech. Takové obrázky zaplavily nedávno světová i česká média, a to nejen bulvární. Po čtyřech samozřejmě nechodily slečny, ale jejich doprovod – oblečení psi. Psi se promenovali ve svetýrkách s lebkou a zkříženými hnáty, modrožlutých tričkách nebo se zelenou tylovou kreací na hlavě. Většina médií uveřejnila záběry z Tokijského týdne módy zvířecích miláčků bez komentáře. Editoři zřejmě předpokládali, že takovou absurditu lidského počínání, pocházející ze šílené metropole na druhém konci světa, ani nemusejí jakkoli komentovat. Zvířecí týden módy ovšem není japonský nápad. Do Tokia se dostal z New Yorku, kde se poprvé konal v roce 2006 a zúčastnilo se ho na 150 vystavovatelů. Tokio se stalo jen další nevyhnutelnou destinací – objem japonského trhu se zvířecími doplňky představuje neuvěřitelných deset miliard dolarů za rok. A návrháři obojků, svetříků i botiček pro psy, fretky, kočky a další nebohá zvířata se o svůj kus koláče chtějí pořádně porvat. Výrobci, pocházejí často z USA, ale i Japonska a Hongkongu, se přímo v názvu značky pyšně chlubí původem Paris či Sweden, přestože produkce se odehrává ponejvíce v Hongkongu a okolí. Ve stodvacetimilionovém Japonsku se chová asi osm milionů psů a většina z nich si rozhodně pod psa nežije. Často slouží jako substituce vnoučat či společníků osamělých starších lidí nebo nahrazují děti třiceti až čtyřicetiletým dámičkám. Páníčci a paničky nutí svá zvířátka nosit oblečky i ve třicetistupňových vedrech, vozí je ve speciálních kočárcích (v přepočtu stojí kolem sedmi tisíc korun) a venčí je raději na domácích záchodcích. Péče o zvíře není projevem nutnosti, ale lidské zábavy a psychologické potřeby. Je to zjevně projev patologického vztahu adorace zvířete jako nereálné náhražky lidského partnera, s nímž je možno komunikovat a žít. Psi dávají Japoncům zapomenout na jejich osamělost. Češi nad tím nevěřícně kroutí hlavou: je to přece proti psí přirozenosti, nahrazovat dítě a nechat se vozit v kočárku. To raději nechají svého Azora běhat volně kdekoliv, nenasadí mu ani náhubek, protože by ho tlačil, a exkrement odklidí, pouze když hrozí pokuta. Ovšem „nepřirození“ Japonci si mohou bez obav sednout v parku rovnou do trávy a sledovat první krůčky svých dětí bez obav, že šlápnou do psího lejna, natož že je zakousne nevychovaný pitbul obecního nácka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít