Tlačítko urychlí komunikaci se záchrankou

04. června 2007, 00:00 - admin
04. června 2007, 00:00

ZABEZPEČENÍ AUT Způsobů, jak přivolat při dopravní nehodě pomoc, přibývá. Zástupci společnosti eCallCzech představili možnost přivolat pomoc tlačítkem na palubní desce automobilu. Podobné zařízení dosud nabízela jako jediná na trhu firma AutoLocator. Od roku 2010 mají výrobci instalovat do všech nových vozů tlačítko, které po nehodě přivolá záchranku.

ZABEZPEČENÍ AUT Způsobů, jak přivolat při dopravní nehodě pomoc, přibývá. Zástupci společnosti eCallCzech představili možnost přivolat pomoc tlačítkem na palubní desce automobilu. Podobné zařízení dosud nabízela jako jediná na trhu firma AutoLocator.

Od roku 2010 mají výrobci instalovat do všech nových vozů tlačítko, které po nehodě přivolá záchranku.

Evropská komise chce, aby zařízení stálo maximálně 150 eur, tedy asi 4200 korun. Termín však není jistý, Komise ho už několikrát změnila. Zařízení, existující na českém trhu, jsou zatím dražší. Firma eCallCzech bude zatím jeho instalaci nabízet od 7500 korun, firma AutoLocator má vlastní verzi zatím pouze jako doplněk klasického zabezpečení automobilu.

ZÁKLAD TVOŘÍ SYSTÉM GPS

Zařízení společnosti eCallCzech kombinuje navigační systém GPS ke zjištění polohy havarovaného automobilu se standardem GSM, který používají například mobilní telefony. Vozidlo bude vybaveno dvěma tlačítky - tísňovým, které bude v případě dopravní nehody komunikovat se záchrannou službou, a asistenčním pro případ poruchy vozidla. Tísňová volání budou zdarma, pomoc asistenční služby je zpoplatněna.

V případě potřeby bude možné zmáčknout příslušné tlačítko a systém odešle například přes satelit informace o přesné poloze vozidla.

SYSTÉM SI POMŮŽE SÁM

Firma AutoLocator přišla loni na trh s produktem, který pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Celý nápad tkví v instalaci takzvaného nouzového tlačítka do vozu a zároveň skrytého mikrofonu. Jediný stisk tlačítka pak spojí vozidlo během několika sekund s pultem centrální ochrany či jiným přednastaveným číslem (například podnikovým dispečinkem). Tím se aktivuje odposlech vnitřku (nebo i vnějšku) vozidla.

Pokud je vůz vybaven i vnitřním reproduktorem, mohou spolu volaný a řidič přímo hovořit bez použití mobilu. V případě, že volaným je dispečer na pultu centrální ochrany, lze okamžitě určit přesnou polohu vozu na digitální mapě a zorganizovat zásah (zejména tedy přivolat ambulanci nebo policii). Novinkou je vybavení vozidla čidlem, které v případě havárie a například bezvědomí posádky spustí alarm automaticky.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít