Tisíc zákazníků neexistujícího obchodu

09. června 2003, 00:00 - Připravil Jiří Bigas
09. června 2003, 00:00

Několik týdnů přesvědčovala obří reklamní kampaň Pražany, že v novém hypermarketu Český sen nakoupí za pohádkově nízké ceny. Pivo za šest korun, minerálka za dvě, televize za pět set. Kdo přišel, našel jen prázdnou kulisu a dozvěděl se, že nedobrovolně účinkuje ve filmovém dokumentu o účincích reklamních kampaní.

Český sen je věc hovadná, tvrdí MF Dnes. Zjišťuje, co všichni dávno víme: že lidé chtějí kupovat levně. Že když se napíše, tam a tam je toto levné, lidé tam přijdou. To platí celá tisíciletí a bude to platit i dlouho po Českém snu. Český sen nečpí poznáním. Spíše nadutostí. Hle, jací blbci přišli k namalovanému obchodu. To my, pašáci, autoři toho humoru, hledíme na ně z výšky. Lidové noviny mají opačný názor, zastaly se autorů projektu. Podle nich Český sen velmi dobře symbolizuje proměnu české společnosti po listopadu 1989. Internetový server Česká média upozornil na to, že by mohlo jít o trestný čin poškozování cizích práv s potrestáním odnětím svobody až na jeden rok, pokud by na základě mystifikace občanů, které se dopustili tuto sobotu v Praze-Letňanech autoři projektu Český sen, nevzniklo umělecké dílo. Další internetový server Neviditelný pes označil akci za hloupý vtip. Spoustu lidí to stálo spoustu času a když se to vezme kolem a kolem, tak i peníze daňových poplatníků. S injekcí od Ministerstva kultury autoři vytvořili a zaplatili projekt, který se jen přiřadil k těm mnoha dalším ze stejné sorty - všechny dělají z lidí hlupáky. Už se to tu stalo takovou naší tradicí. Podle Práva se Český sen rozplynul v nadávkách. Nadávky, klení a výhrůžky žalobami. To byl výsledek sobotní akce otevírání nového hypermarketu Český sen na výstavišti v pražských Letňanech, napsal deník.

Fakta o projektu

Kampaň na vymyšlený hypermarket začala 15. května 2003. Tvůrci využili 400 světelných panelů. Česká televize vysílala každý den tři až čtyři spoty, reklamy zazněly i v Českém rozhlasu, do pražských domácností bylo rozneseno 200 tisíc letáků, tištěná inzerce se objevila v novinách i v časopisech, na projektu pracovalo bez nároku na honorář asi 60 lidí celou akci natáčeli dokumentaristé z FAMU, z fondu pro rozvoj kinematografie získali milion korun, Česká televize přispěla stovkami tisíc, celovečerní dokument by se měl v kinech objevit příští rok na jaře.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
Apple má v iMacu Pro ARM procesor A10. Běží na něm Siri a náhrada Intel ME, i po vypnutí
Herní pocta metalové hudbě jménem Brütal Legend je teď ke stažení zdarma
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít