TikToku roste další konkurent. S novou aplikací přichází zakladatel „mrtvého“ Vinu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

TikToku roste další konkurent. S novou aplikací přichází zakladatel „mrtvého“ Vinu

,
TikToku roste další konkurent. S novou aplikací přichází zakladatel „mrtvého“ Vinu
Zdroj: Profimedia.cz

Sdílení krátkých videí odstartovala před sedmi lety mobilní aplikace Vine. Uživatelům umožňovala střihání, upravování a sdílení šestisekundových skečů. Na ni posléze navázala čínská sociální síť TikTok, která je mezi dětmi a teenagery asi největším online fenoménem současnosti.

Z trůnu se TikTok snaží sesadit řada konkurentů, například nová platforma Byte, jíž v lednu spustil jeden ze zakladatelů zmíněného Vinu Dom Hofmann.

Byte, který stojí na základech Vinu, si během několika prvních týdnů stáhlo více než 1,5 milionu uživatelů, což se dá považovat za skvělý start, ale to nejtěžší ho teprve čeká. Konkurenční TikTok totiž aktuálně přepočítává více než miliardu uživatelů a jeho popularita strmě roste zejména mezi mladými.

Čínský hegemon táhne především díky tomu, že kromě sdílení až minutových videí nabízí i široké možnosti jejich úpravy a přidávání různých efektů. Navíc má smlouvy s řadou hudebních vydavatelství, takže umožňuje natáčení tanečních nebo hudebních „lip sync“ klipů. Tohle všechno zatím Hofmannově síti chybí.

Na druhou stranu by ale mohl postupem času oslovit populární osobnosti a přetáhnout je z jiných platforem. Zpočátku jim totiž nabídne stoprocentní podíl na tržbách z reklamy a postupem času přejde na model sdílení příjmů, který tvůrcům nabízí ostatní služby. I pak by ale měla jít větší část tržeb do kapes výrobcům obsahu.

Firmám nenabídne Byte klasické reklamy před začátkem videí, jak to dělá například YouTube, ale umožní jim tvorbu vlastních videokampaní. Možnost už využila třeba společnost Nike, která do šestisekundových klipů obsadila populární sportovce.

TikTok válí

Popularita TikToku strmě roste i v Česku. Podle průzkumu České děti v kybersvětě ho používá téměř třetina dotázaných dětí a z tvůrců, kteří…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje